تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۳۳
ایرج مسجدی گفت:‌ پیش‌بینی‌ام آن است که امسال بعید می‌دانم عراق زوار خارجی را در اربعین بپذیرد و به احتمال زیاد به دلیل وضعیت کرونا مراسم اربعین سال جاری برای عراقی‌ها با حضور اتباع این کشور خواهد بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در نشست تخصصی تحولات سیاسی اخیر در عراق که به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار شد درباره آخرین وضعیت برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار داشت:‌ مسئولین عراقی درباره اربعین ساکت هستند ضمن اینکه درباره برگزاری یا عدم برگزاری این راهپیمایی هم نظری ندارند.
وی افزود: آنها می‌گویند از هم‌اکنون درباره اربعین صبحت کردن با  توجه به وضعیت کرونا در این کشور سخت است لذا دستور و تصمیمی از سوی طرف عراقی در این باره وجود ندارد
سفیر ایران در عراق تصریح کرد:‌وضعیت کرونا در عراق و کمبود امکانات بهداشتی در این کشور موضوع نگران‌کننده‌‌ای است.
وی افزود: پیش‌بینی من آن است که بعید می‌دانم کشور عراق امسال زوار خارجی اربعین را بپذیرد لذا به احتمال زیاد عراقی‌ها فقط این راهپیمایی را برای هموطنان خودشان برگزار کرده و شاید محدودیتی‌ هم برای عراقی‌ها ایجاد شود و عملاً اجازه برگزاری اربعین به شکل سال‌های گذشته وجود نخواهد داشت.
سفیر ایران در عراق گفت:‌ مراسم شهادت امام موسی جعفر (ع) که شبیه راهپیمایی اربعین است در سال جاری به صورت خاصی برگزار شد که البته چون کرونا در عراق وجود داشت و حرم بسته بود مردم از روستاها و شهرهای مختلف به سمت کاظمین حرکت کردند اما دولت عراق و نظامیان این کشور ورودی این شهر را بستند و با احترام ویژه به زائرین اعلام کردند اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند.
مسجدی گفت: در اربعین احتمالاً از راه‌های فرعی و غیره مردم عراق به سمت کربلا حرکت کنند اما شبیه مراسم شهادت حضرت موسی جعفر (ع) نظامیان عراقی اجازه ورود  زائران به این شهر را نخواهند داد.
وی افزود: امسال احتمالاً برگزاری اربعین سخت است اما ما نباید درباره اربعین جلسات اعلامی داشته و با شور و هیجان درباره این راهپیمایی صحبت کنیم. ضمن اینکه اگر جلساتی هم در این باره در کشورمان برگزار می‌شود باید داخلی باشد. چرا که اگر تصمیم بر عدم برگزاری این راهپیمایی گرفته شود مردم ناراحت خواهند شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما