تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۰۷
فرماندار هنک‌کنگ در نشستی‌ خبری ضمن حمایت دوباره از قانون امنیت ملی پکن خاطر نشان کرد که این قانون ناامیدی و بدبینی را برای این منطقه ایجاد نمی‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«کری لام»، فرماندار هنگ‌کنگ ضمن حمایت دوباره از قانون امنیت ملی پکن، آن را یک قانون «ملایم» خواند. 
به نوشته وبگاه «الجزیره»، کری لام امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری گفت که قانون امنیت ملی جدید چین ناامیدی و بدبینی را برای هنگ‌کنگ به وجود نمی‌آورد. 
به نوشته وبگاه الجزیره دولت هنگ‌کنگ از این قانون برای ارائه قدرت‌های جدیدی به پلیس این منطقه استفاده کرده است. از جمله اینکه آنها اختیار تجسس بدون حکم، مختل کردن ارتباطات و جلو‌گیری از خروج مردم از این منطقه را دارند.    
لام همچنین گفت قانون امنیت ملی پکن وضعیت هنگ‌کنگ به عنوان یکی از امن‌ترین شهر‌ها در جهان پس از اعتراضات گسترده سال گذشته که گاه به خشونت کشانده می‌شد را باز می‌گرداند. 
وی به خبرنگاران گفت: «قطعاً این (قانون) ناامیدی و بدبینی را برای هنگ‌کنگ به وجود نمی‌آورد.» 
فرماندار هنگ‌کنگ در ادامه افزود: «من مطمئن هستم که با گذشت زمان، در آینده هنگ‌کنگ، اعتماد به [سیاست] یک کشور، دو نظام افزایش خواهد یافت.»  
وی در صحبت‌های خود همچنین بر این موضوع تأکید کرد که پرونده‌هایی که نهاد (امنیت ملی) سرزمین اصلی جدید در هنگ‌کنگ درگیر آنان می‌شود «کم» خواهد بود.
لام همچنین گفت: «دولت هنگ‌کنگ قدرتمندانه این قانون را اجرا خواهد کرد و من به افراد افراطی هشدار می‌دهم که برای نقض این قانون یا زیرپا گذاشتن این خط قرمز اقدامی نکنند، زیرا عواقب  نقض این قانون، بسیار جدی هستند.»
فرماندار هنگ‌کنگ امروز در حالی این اظهارات را مطرح کرد که کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را سه‌شنبه هفته گذشته به اتفاق آرا به تصویب رساند و روز چهارشنبه نیز آن را رسماً اجرا کرد.
روز گذشته نیز «لیو شیائو مینگ»، سفیر چین در بریتانیا، در مورد واکنش‌ها به تصویب قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ اظهار نظر کرد.  
شیائو مینگ خطاب به دولت انگلیس گفت هنگ‌کنگ دیگر تحت قانون استعماری اداره نمی‌شود اما این (منطقه) بخشی از کشور چین است. 
وی همچنین به بریتانیا هشدار داد که اگر این کشور چین را به یک کشور متخاصم تبدیل کند، عواقب آن را متحمل خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما