تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۰۳
معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست ویدیویی با مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا موضوع مبارزه با فساد را بررسی کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«شیرزاد اسداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست ویدیویی با مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا موضوع مبارزه با فساد را بررسی کردند.
در نشست ویدیویی «مدیریت و مبارزه موثر با فساد در دوران دیجیتالی: تحکیم اصول شفافیت، یکپارچگی و پاسخگویی» که سازمان امنیت و همکاری اروپا آن را برگزار کرد، شیرزاد اسداف حضور یافت.
در این نشست «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی و رئیس اجرایی سازمان امنیت و همکاری اروپا، «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، «قادا والی» مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، نمایندگان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا و ساختارهای بین المللی شرکت کردند. 
در این نشست درباره تشدید پاسخگویی ساختارهای دولتی، افزایش نقش فن‌آوری‌های دیجیتالی، نوآوری، رسانه‌های گروهی و جامعه مدنی در مبارزه با فساد تبادل نظر شد. 
معاون وزیر امور خارجه ازبکستان گزارشاتی را در مورد انجام اصلاحات گسترده در این کشور مبنی بر جلوگیری از فساد در تمام زمینه‌های زندگی در اختیار شرکت‌کنندگان نشست قرار داد.  
شیرزاد اسداف تاکید کرد که ازبکستان مبارزه با فساد را اولویت سیاسی خود می‌داند. رئیس جمهور این کشور برای تکامل سازوکارهای سازمانی- حقوقی، تحکیم فرهنگ حقوقی مردم، افزایش نقش رسانه‌های گروهی و جامعه مدنی در مبارزه با فساد توجه خاص دارد.
گفتنی است، اخیرا در راستا مبارزه با فساد آژانس مقابله با فساد تاسیس شده است. ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.
در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد ایجاد سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.
هم اکنون «جان مک‌گریگر» هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان است.
در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود. ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷