تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۹۰
شاه مغرب در حالی سفرای جدیدی در امارات و الجزائر تعیین کرده که روابط مغرب با این دو کشور با تنش مواجه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمد ششم» شاه مغرب در جلسه هیأت وزیران که روز دوشنبه(دیروز) در کاخ پادشاهی در رباط برگزار شد، ۱۹ سفیر جدید در کشورهای مختلف تعیین کرد.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «عبدالحق المرینی» سخنگوی کاخ پادشاهی مغرب اعلام کرد که از جمله این سفرا، «محمد حمزاوی» سفیر مغرب در امارات و «محمد آیت وعلی» سفیر امارات در الجزائر است.
تعیین سفیر جدید مغرب در امارات در حالی است که از دو سال پیش روابط دو کشور شاهد تنش است و از بیش از یک سال سفیر امارات در رباط حضور ندارد و مغرب نیز چند ماه پیش سفیر خود از ابوظبی را فراخواند.
از زمان بروز بحران در روابط چهار کشور عربی (امارات، مصر، عربستان و بحرین) با قطر در خرداد سال ۱۳۹۶، روابط مغرب با این چهار کشور نیز به دلیل موضع بی‌طرفی مغرب در بحران قطر، تضعیف شد.
تعیین «محمد آیت وعلی» به عنوان سفیر مغرب در الجزائر نیز در حالی است که چند هفته پیش اختلافات شدیدی بین دو کشور به دنبال اظهارات یک دیپلمات مغرب که الجزائر را یک «کشور دشمن» خوانده بود، به وجود آمد.
پیشتر «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر بر استقبال کشورش از هر گونه طرحی که به بحران در روابط این کشور با مغرب پایان دهد، تأکید کرده بود.
شاه مغرب نیز دسامبر ۲۰۱۹ با ارسال پیام تبریکی به تبون به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور الجزائر، خواستار گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور بر اساس اعتماد متقابل و گفت‌وگوی سازنده شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴