تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۸۱
کنکور سراسری چین از امروز سه شنبه با شرکت نزدیک به 11 میلیون دانش آموز، به عنوان بزرگترین کنکور جهان در سراسر این کشور آغاز شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوبسایت «thatsmags»، «گائو کائو» یا همان کنکور سراسری که هر ساله به مدت سه روز در چین برگزار می‌شود از امروز سه شنبه با شرکت نزدیک به ۱۱ میلیون دانش آموز، به عنوان بزرگترین کنکور جهان در سراسر این کشور آغاز شد.
از زمان آغاز برگزاری بزرگ‌ترین کنکور جهان، شمار زیادی از نیروهای پلیس برای برقراری نظم در تلاش هستند و پهپادهای بدون سرنشین شرایط برگزاری آزمون ملی ورود به دانشگاه را رصد می‌کنند.
 امسال، فصل کنکور سالانه کالج چین به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ یک ماه به تعویق افتاده است و از ۷ تا ۸ ژوئیه اجرا خواهد شد.
«گائو کائو»، یک امتحان پرشور است که کل آینده دانش آموزان به آن بستگی دارد؛ همچنین تنها معیار پذیرش در دانشگاه‌های چین است.
اگرچه این آزمون از استان به استان دیگر متفاوت است، گائو کائو به طور کلی شامل تست‌های ادبیات چینی، ریاضیات و یک زبان خارجی (در بیشتر موارد انگلیسی) است. اگر دانش آموزان رشته هنر را به عنوان تخصص در دبیرستان انتخاب کنند، باید تست‌های اضافی مربوط به تاریخ، سیاست و جغرافیا را نیز در آزمون ملی ورود به دانشگاه بزنند و اگر در دوره دبیرستان رشته‌های علمی را انتخاب کنند در آزمون ورود به دانشگاه علاوه بر تست ادبیات چینی، ریاضیات و زبان خارجی موظف به پاسخگویی تست‌هایی در زمینه  فیزیک، شیمی و زیست شناسی هستند.
به طور کلی، آزمون کنکور در چین همه ساله در دو گروه رشته های «ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، بیولوژی، فیزیک و شیمی» و گروه «ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، جغرافیا، تاریخ و سیاست» برگزار می‌شود. 
از ‌آنجایی که شمار داوطلبان ورود به دانشگاه در چین بسیار زیاد است و اکثر آنها آینده خود را وابسته به این آزمون می‌دانند، تقلب امری شایع در حین برگزاری این آزمون است و چین در تلاش است تا به کمک هوش مصنوعی تخلفات در این آزمون را رصد کند. 






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲