تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۳۰۶۳۵
یکی از یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن می‌خواست از خان‌طومان به حلب برسد، گفت: شهدای خان‌طومان اجازه ندادن حلب یک بار دیگر به دست دشمن بیفتد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسردار علیجان میرشکار در مراسم شب وداع شهید علی جمشیدی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز جنب ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان(چهارشنبه بازار) برگزار شد، اظهار کرد: وصیت‌نامه شهید جمشیدی قرائت شد، اگر قرار باشد در این باره صحبت کرد ساعت‌ها می‌شود برای هر خط آن سخنرانی کرد اما یک نکته که شهید در این وصیت‌نامه به ما پیام داد،لزوم پیشرفت علمی در همه زمینه‌ها بود.
وی افزود: بعد از دفاع مقدس ضرورت ایجاب می‌کرد برای اینکه بتوانیم توازن منطقه را به نفع ایران اسلامی رقم بزنیم باید در صحنه‌های مختلف علمی پیشرفت می‌کردیم زیرا صرف داشتن قدرت نظامی کافی نیست، دفاع علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی لازم است تا زمینه بازدارندگی تقویت و توازن به نفع ما باشد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، جوانان برومند در عرصه‌های مختلف علمی ورود پیدا کردند و شتاب زیادی پیدا کردیم اما متاسفانه بعضا کند و یا متوقف شد، بعضا مثل انرژی هسته‌ای عقب برگشتیم، اگر بخواهیم مسیر گفتمان، گفتمان امام(ره) و شهدا باشد باید در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و علوم جدید، ایران سرآمد باشد و زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت حجت(ع) قرار بگیرد.
یادگار دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اگر در علوم مختلف علامه دهر شویم ولی در سیاست، جبهه خودی و دشمن و نیز سمت حمله دشمن را نشناسیم حتی در اردوگاه علی(ع) در جنگ صفین باشیم با یک رجز خوانی، خوارج بیرون می‌آییم مثل ابن ملجم که حضرت را به شهادت می‌رساند.
میرشکار تصریح کرد: اگر معرفت علمی و دینی داشته باشیم ولی بصیرت سیاسی نداشته باشیم می‌شویم کسی که قرآن تفسیر می‌کرد و شهید مطهری تفسیر(خوئینی‌ها) را تفسیر مارکسیسم قلمداد کردند.
وی فتنه‌های مختلف در کشور را برای فتنه‌های آینده ذکر کرد و افزود: امثال علی جمشیدی با حضور به موقع در فضای مجازی به فتنه‌های همه چهره‌های ضد انقلاب پاسخ مناسب دادند.
فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در علم و سیاست باید بتوانیم جا پای شهدا بگذاریم و لازمه آن جهاد با نفس است، باید نفس اماره را زیر پا بگذاریم و نفس لوامه را تقویت کنیم تا به نفس مطمئنه برسیم و ندای ارجعی الی ربک را بشنویم و به فدخلی عبادی و ادخلی جنتی برسیم.
یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه باید خادم مردم باشیم و فخر فروشی نکنیم، بیان کرد: مسؤولی که خود را مقام عالی دولت بداند، مسیرش خدمت‌گزاری این ملت نیست زیرا مقام دارد و تکیه‌گاه او دولت است و به مردم تکیه ندارد تا خدمت کند.
میرشکار به ماجرای خان‌طومان اشاره کرد و افزود:  اگر مقاومت لشکر ۲۵ کربلا مازندران نبود ضربه جبران‌ناپذیری دشمن به ما می‌زد، دشمن می‌خواست از خان‌طومان به حلب برسد اما شهدای خان‌طومان نگذاشتند دشمن یک‌بار دیگر به حلب برسد.
وی در پایان گفت: در نسل سوم و چهارم انقلاب شهید جمشیدی‌هایی پرورش پیدا کردند که گام دوم انقلاب را بهتر از گام اول قدم برمی‌دارند تا زمینه ساز حکومت حضرت حجت(عج) بشویم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲