تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۳۱
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این کشور به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه خود واکنش نشان خواهد داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا با گام‌های خود به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.
وزیر خارجه فرانسه هفته پیش گفته بود که وزیران اتحادیه اروپا در نشست هفته آینده درباره اتخاذ اقدامات بیشتر علیه ترکیه به دلیل حفاری در منطقه اقتصادی قبرس بحث خواهند کرد.
چاووش‌اوغلو که پس از دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، افزود: «در صورتی که اتحادیه اروپا تصمیمات بیشتری علیه ترکیه اتخاذ کند، ما باید به آن پاسخ دهیم.»
خبرگزاری فرانسه به نقل مقامات این کشور چهارشنبه گذشته گزارش داد که پاریس تصمیم گرفته مشارکت خود در عملیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آب‌های مدیترانه را تعلیق کند.
این تصمیم فرانسه به دلیل اختلافات این کشور با ترکیه، یکی از اعضای ائتلاف ناتو گرفته شده است. ارتش فرانسه همزمان با این تصمیم خود، از دبیرکل ناتو خواسته در مورد نقض قوانین بین‌الملل از سوی ترکیه تحقیق کند.
اقدام فرانسه در تعلیق مشارکت خود در مأموریت دریایی ناتو در آب‌های مدیترانه بعد از آن صورت گرفت که مقامات این کشور اتهام‌ها و اظهارات تندی علیه ترکیه به زبان آوردند و همین مسئله واکنش آنکارا را در پی داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما