تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۲۹
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از رزمایش دریایی آمریکا در منطقه گفت که هدف آمریکا تفرقه افکنی بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه به حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه واکنش نشان داد و آن را با هدف تفرقه افکنی خواند.
به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین درباره حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه و انجام رزمایش در آبهای فیلیپین گفت، منطقه در ثبات قرار دارد، اما هدف آمریکا تفرقه انداختن بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.
این دیپلمات چینی افزود: «آمریکا به طور عمد  نیروی  نظامی  خود را برای برگزاری  یک رزمایش بزرگ در دریای چین جنوبی به منطقه اعزام کرده و قصد قدرت نمایی دارد. آنها هدف پنهانی دارند و در واقع در پی تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و نظامی کردن دریای چین جنوبی هستند.»
آمریکا  به تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب‌های اقیانوس‌های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوریکه فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌‌ای بدین منظور اعلام کرد ناو گروه‌های «یو اس اس نیمیتز» و «رونالد ریگان» در حال انجام عملیات در دریای فیلپیین هستند. 
این در حالی است که تحلیلگران گفتند دریای چین جنوبی کاملا در اختیار ارتش چین قرار دارد و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر در منطقه از سوی ارتش چین مجهز به انواع جنگ افزارهای ضد ناوهواپیمابر آمریکا همچون موشکهای دانگ فنگ 21 و  26، مشهور به قاتل ناوهای هواپیمابر رصد میشود. (جزئیات بیشتر)
موشک دانگ فنگ -26 بردی بیش از چهار هزار کیلومتر دارد و تاسیسات حیاتی آمریکا در جزیره گوام و دیگر پایگاه‌ها را آسیب پذیر می‌کند. در زرادخانه موشکی چین همچنین موشک «دانگ فنگ- 21 دی» موجود است که برای حمله به یک ناو هواپیمابر ساخته شده و علاوه بر این، یک موشک جدید هوا به هوا با برد 400 کیلومتر  وجود دارد که می‌‌تواند به تجهیزات آمریکا چون هواپیماهای هشدار زود هنگام (آواکس) و سوخت‌رسان نیروی هوایی حمله کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴