BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اجرای طرح‌ هادی در کشور نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است8500 روستا در نوبت بازنگری طرح هادی | بلاغ نیوز
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: 4 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های هادی اعتبار نیاز داریم که دولت 20 تا 30 درصد از این اعتبار را می‌تواند تامین کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشاملو در گفت‌وگو با خبرنگار  در اراک در حاشیه بازدید از روستاهای استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص اجرا و تهیه طرح هادی نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی دارد که نشان دهنده اهمیت و اهتمام مسوولین استان در این خصوص است. 
وی با اشاره به این نکته که در استان مرکزی 861 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار موجود است، گفت: 99 درصد این روستاها دارای طرح هادی هستند و در 63 درصد روستاها اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستا انجام شده یا روند تکمیل را طی می‌کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: استان مرکزی در بخش تهیه طرح حدود دو درصد و در زمینه اجرا نیز حدود 13 درصد از میانگین کشوری پیشرفت بیشتری داشته است که نشان می‌دهد مسوولین استان نسبت به اجرای طرح در روستاها اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.
 39 هزار و 465 روستا در کشور بالای 20 خانوار موجود است که از این تعداد 39 هزار روستا دارای طرح هادی مصوب هستند
شاملو با بیان اینکه 39 هزار و 465 روستا در کشور بالای 20 خانوار موجود است که از این تعداد 39 هزار روستا دارای طرح هادی مصوب هستند، افزود: باتوجه به اینکه دوره طرح هادی 10 ساله است در صورتی که طبق این دوره بازنگری در نظر گرفته شود سالانه حدود 3900 روستا مشمول بازنگری طرح هادی است که باتوجه به شرایط اقتصادی به ویژه در سال‌های اخیر ممکن نیست.
وی ادامه داد: بر اساس شرایط و نیاز، طرح هادی در بیش از 10 هزار و 50 روستا مورد بازنگری قرار گرفته و در بودجه سالانه هم باتوجه به شرایط اقتصادی برای بازنگری طرح هادی حدود هزار و 500 تا دو هزار روستا در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 8هزار و 500 روستا در نوبت بازنگری طرح هادی قرار دارند اما باید در نظر داشت که در برخی از روستاها به دلیل اینکه اتفاقات و تغییرات ویژه‌ای رخ نداده است نیاز به بازنگری وجود ندارد.
 حدود 8هزار و 500 روستا در نوبت بازنگری طرح هادی قرار دارند
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با تاکید بر این نکته که مهم‌ترین هدف تعریف طرح هادی جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حتی حرکت معکوس یعنی بازگشت جمعیت به روستاها بوده است، گفت: یکی از مشکلات و نقاط ضعف در روستاها جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها و نهادهای دخیل است که گاها نگاه بخشی دارند در صورتی که ایجاد هماهنگی زمینه تحقق اهداف را بیشتر فراهم می‌کند.
شاملو خاطر نشان کرد: 4 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های هادی اعتبار نیاز داریم که دولت 20 تا 30 درصد از این اعتبار را می‌تواند تامین  کند.

وی در خصوص تعیین تکلیف سند مالکیت املاک واقع در روستاها اظهار کرد: حدود 92 هزار و 500 ملک در روستاهای استان مرکزی سنددار شده است.
حدود 5 هزار و 300 واحد روستایی استان مرکزی به دلیل وقوع سیل و بارندگی در سال گذشته با آسیب مواجه شدند که از این تعداد 500 واحد تعمیر و 4800 واحد احداثی است
 
شاملو با اشاره به این که بخش قابل توجهی از املاک واقع در محدوده روستاها سند دار شده‌اند، در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی تصریح کرد: حدود 5 هزار و 300 واحد روستایی استان مرکزی به دلیل وقوع سیل و بارندگی در سال گذشته با آسیب مواجه شدند که از این تعداد 500 واحد تعمیر و 4800 واحد احداثی است.
وی ادامه داد: در بخش تعمیر اقدامات در استان انجام و تکمیل شده است و در بخش ساخت و ساز حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم، برای این بازسازی و ساخت و ساز 4 میلیارد تومان از منابع ردیف منابع ملی در نظر گرفته شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴