تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۵۳۲
امارات عربی متحده در ادامه اشغالگری‌های خود به سران قبایل در جزیره سقطری هشدار داده اگر زمین‌های خود را برای ساخت پایگاه قرار ندهند، روستاهای آن‌ها را بمباران خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرسانه‌های یمن یکشنبه گزارش دادند که امارات، عضو ائتلاف سعودی متجاوز به یمن یک پایگاه نظامی دیگر در جزیره سقطری این کشور احداث کرده است.
وب‌‌سایت خبری «الخبر الیمنی» به نقل از منابعی در قبایل ساکن این جزیره یمن نوشت که امارات در منطقه «رأس قطینان» سقطری شروع به ایجاد این پایگاه کرده و از طریق «رافت الثقلی»، رئیس شورای انتقالی جنوب در جزیره سقطری به سران این قبایل هشدار داده، چنانچه با واگذاری مناطق اطراف این منطقه به امارات موافقت نکنند، روستاهای آن‌ها را بمباران خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، منبع مورد نظر امارات، استراتژیک بوده و ابوظبی به دنبال ایجاد مرکز دیدبانی و استقرار سامانه‌های راداری خود به منظور تأمین امنیت این پایگاه است.
به گفته منابع، ثقلی به صورت رسمی منطقه مذکور را به «خلفان المزروعی»، نماینده مؤسسه اماراتی «خلیفه» و حاکم اماراتی در سقطری تحویل داده است.
منابع مذکور گفته‌اند امارات تجهیزات حفاری را به منطقه مذکور ارسال کرده است. این اقدام امارات برای ایجاد پایگاه نظامی دیگر در سقطری در حالی است که عربستان سعودی تلاش دارد بین دولت مستعفی (مورد حمایت خود) و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) توافق ایجاد کند.
هفته گذشته نیز امارات در راستای اهداف استعماری خود در یمن یک پایگاه در جزیره مذکور احداث کرد.
جزیره سقطری یمن با مرکزیت «حدیبو» یکی از جزایر وسیع و مسکونی یمن در دریای عرب و نزدیک تنگه باب المندب است و به لحاظ جاذبه‌های توریستی و طبیعی و موقعیت راهبردی در دریا از اهمیت بالایی برخورد دارد است.
اخیرا وزیر خارجه سومالی فاش کرده که امارات به این کشور پیشنهاد داده در ازای ملحق شدن به ائتلاف متجاوز به یمن و اعلام حاکمیت سومالی بر سقطری، حاضر است برخی پروژه‌های تعطیل شده در موگادیشو را راه اندازی کند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما