تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۵۱۹
دو عضو دیگر پارلمان عراق هم اقدام سفارت آمریکا در آزمایش سامانه دفاع هوایی در مقر این سفارتخانه در قلب بغداد را نشانه ضعف و تحقیر دولت عراق دانسته و تاکید کردند که آسمان و زمین عراقی‌ها میدان تمرینات نظامی آمریکا نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«میثاق ابراهیم» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق اقدام سفارت آمریکا در انجام تمرین نظامی در منطقه الخضراء بدون اطلاع دولت عراق را نشانه ضعف دولت مصطفی الکاظمی و تحقیر آن دانست.
ابراهیم در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «سفارت آمریکا در بغداد یک سامانه دفاع هوایی را در داخل منطقه الخضراء و بدون اطلاع دولت یا وزارت کشور عراق که مسئول حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها در عراق است، انجام داد این اقدام سفارت آمریکا، تحقیر دولت عراق و تجاوز تازه آمریکا به حاکمیت عراق نظیر موارد قبلی است».
عضو پارلمان عراق گفت: «اینکه سفارت آمریکا در نزدیکی کاخ نخست وزیری عراق اقدام به برگزاری یک تمرین نظامی می‌کند، نشانه ضعف دولت الکاظمی است و پارلمان باید اقدامات تحریک آمیز  آمریکا را در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهد، زیرا چیزی است که سکوت در برابرش جایز نیست».
یک مقام امنیتی عراق هم روز شنبه گفت که نیروهای آمریکایی با انجام تمرین‌ها و آزمایش نظامی در منطقه الخضراء موجب ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان و نیروهای امنیتی شدند.
«فاضل الفتلاوی» عضو ائتلاف االفتح در پارلمان عراق هم اقدام سفارت آمریکا را محکوم کرد و گفت که آسمان  و زمین عراق، میدان آزمایش ظرفیت‌های نظامی آمریکا نیست.
الفتلاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه دولت را ملزم به اظهار مواضع خود و محکوم کردن این اقدام تحریک آمیز آمریکا دانست و گفت: «حفاظت از سفارتخانه‌ها مسئولیت وزارت کشور و دولت عراق است و هیچ سفارتخانه‌ای حق دارا بودن سامانه دفاع هوایی ندارد».
وی تاکید کرد: «ائتلاف الفتح هرگز اجازه تکرار این اقدامات تحریک آمیز از سوی آمریکا را نخواهد داد و دولت هم باید در قبال این قضیه موضع بگیرد، زیرا آسمان و خاک عراق عرصه آزمایش ظرفیت‌های نظامی آمریکا و سامانه‌های دفاع هوایی آن نیست».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰