تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۷۴
خبرنگار پرس تی وی در بروکسل گفت: آمریکا و اسرائیل همواره تبلیغات سوئی را علیه ایران و رسانه های ایرانی به راه می اندازند و از این طریق سعی دارند تا درک مردم جهان از ایران را متناسب با تصاویری که خود ارائه می کنند، تغییر دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ژروم هیوز»، خبرنگار پرس تی وی در بروکسل بلژیک است که از ماه مارس 2013، همکاری خود را با این شبکه خبری انگلیسی زبان آغاز کرده و تا به امروز توانسته صدایی متفاوت از آخرین تحولات و اتفاقات کشور بلژیک را مخابره کند.
هیوز متولد جمهوری ایرلند است و از آنجایی که علاقه زیادی به خبر و رسانه داشت، رشته رسانه را در ایرلند شمالی برای تحصیل انتخاب کرد. بعد از اتمام زمان تحصیل، چند سالی را در رادیوهای محلی ایرلند مشغول به کار بود و از آنجایی که تسلط بالایی به رسانه داشت، از شبکه TV3 ایرلند پیشنهاد همکاری دریافت کرد.
طولی نکشید که به عنوان خبرنگار ارشد این شبکه در میان رسانه‌ای ها شناخته شد وهمین مساله او را به تولید چندین مستند با موضوعات مختلف سوق داد. حتی برخی از مستندهای تولیدی وی برای شبکه TV3 با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان و کارشناسان همراه شد و چندین جایزه را نیز به خود اختصاص داد. پیشرفت محسوس ژروم هیوز، نگاه مدیران اسکای نیوز را به خود جلب جلب کرد و او بعد از کسب تجارب ارزشمند در شبکه TV3 ایرلند، به این شبکه خبری حرفه‌ای پیوست. او بعد از مدتی به همکاری با پرس تی وی علاقه‌مند شد و کار خود را به عنوان خبرنگار این شبکه در بروکسل آغاز کرد. حال به مناسبت ورود پرس تی وی به چهاردهمین سال فعالیت خود، گفت‌وگویی داشتیم با ژروم هیوز که به شرح زیر است.
ژروم هیوز در گفت وگو با فارس در خصوص نحوه آشنایی با پرس تی وی و همکاری با این شبکه گفت: زمانی که مشغول کار در لندن بودم، آگهی استخدامی را در یکی از وب‌سایت ها مشاهده کردم که از طریق یکی از نمایندگان شبکه پرس تی وی در اروپا درج شده بود. از آنجایی که تا حدودی  با این شبکه و فعالیت های آن آشنایی داشتم، با شماره ثبت شده در آگهی تماس گرفتم. بعد از گفت‌وگویی که با نماینده شبکه داشتم، به این نتیجه رسیدم که می توانم حرفه خود را با شرایطی جدید و برای شبکه ای که سیاستی متمایز را با دیگر شبکه ها دنبال می کند، ادامه دهم. از آن روز تاکنون بیش از 7 سال می گذرد و بسیار خوشحالم که در این سال ها با تیمی همکاری داشتم که همگی یک هدف را که همان بازتاب درست و بی طرفانه اتفاقات بود، دنبال می کنند.
ژروم هیوز در خصوص پیشنهادهای وسوسه انگیز سایر شبکه ها برای قطع همکاری با پرس تی وی می گوید: در این بازه زمانی هفت سال و نیم که برای پرس تی وی به عنوان خبرنگار فعالیت داشتم، پیشنهادهای زیادی از سوی رسانه های مختلف به من شد. اما آنچه برای من حائز اهمیت است، نزدیکی دیدگاه ها و خط فکری من با سیاست های یک شبکه است که نتوانستم نقطه اشتراکی را در این میان با شبکه های پیشنهاد دهنده پیدا کنم. از طرفی دیگر، وفاداری من به شبکه پرس تی وی بسیار فراتر از آن چیزی است که بخواهم با این پیشنهادها، به همکاری خود پایان دهم.
وی سبک خبررسانی پرس تی وی در انعکاس تحولات جاری را منحصر به فرد توصیف کرد و افزود: شبکه پرس تی وی از لحاظ پوشش اخبار در میان رسانه های خبری دنیا استثناست. گزارش های متفاوت پرس تی وی در 24 ساعت شبانه‌روز از سراسر نقاط جهان روی آنتن می روند و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. من معتقدم که نقطه قوت و برتری این شبکه نسبت به سایر رسانه ها، خبرنگاران و برنامه‌سازانی است که دست روی موضوعاتی می گذارند که هرگز توسط رسانه های جریان اصلی به آن ها پرداخته نمی شود. می توانم بگویم که پرس تی وی در این سبک اطلاع‌رسانی جزو پیشگامان است.
خبرنگار پرس تی وی در بروکسل در خصوص اقدام شبکه های امریکایی در مسدود کردن حساب کاربری متعلق به پرس تی وی در شبکه های اجتماعی گفت: صاحبان قدرت در دنیا، تحمل شنیدن صداهای مخالف خود را ندراند. وقتی چیزهایی را که دوست ندارند کسی از آن ها مطلع شود، از پرس تی وی می شنوند، تاب نمی آورند و از همه ابزارهایی که در اختیار دارند برای خاموش کردن صدای این رسانه بهره می گیرند. در این سال ها دیدیم که علی‌رغم فشارهای زیادی که از سوی این رسانه ها به پرس تی وی وارد شده، اما این شبکه هرگز سر تسلیم فرود نیاورده و از موضع خود در بیان حقیقت کوتاه نیامده است.
او در ادامه افزود: آمریکا و اسرائیل همواره تبلیغات سوئی را علیه ایران و رسانه های ایرانی به راه می اندازند و از این طریق سعی دارند تا درک مردم جهان از ایران را متناسب با تصاویری که خود ارائه می کنند، تغییر دهند. اگرچه این مساله کار را برای ما در تهیه گزارش از اتفاقات و یا شرکت در رویدادها سخت می کند، اما ما همواره تلاش کردیم تا از طریق کار خبری حرفه ای خود، این تبلیغات منفی علیه ایران و رسانه های ایرانی را خنثی کنیم. از طرفی دیگر، وقتی این شرکت ها، راه های شنیده شدن صدای پرس تی وی توسط مردم جهان را مسدود می کنند، می توان به اهمیت بالای اطلاعات ارائه شده از سوی این شبکه در فضای رسانه ای پی برد.
ژروم هیوز در پایان در خصوص خاطره‌ جالبی که در حین فعالیت خبرنگاری خود به آن برخورده بود، گفت: در خلال یکی از نشست های خبری که در شهر بروکسل حضور داشتم، یکی از شرکت‌کنندگان اظهارات تند و نامناسبی را علیه شبکه پرس تی وی و نحوه پوشش این شبکه از تحولات کشور فلسطین مطرح کرد. من نیز که به عنوان خبرنگار پرس تی وی در نشست حضور داشتم، اجازه صحبت گرفتم و توضیحات کاملی را در خصوص عملکرد پرس تی وی در فلسطین و ظلمی که در طی این سال ها از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شده بود، ارائه دادم. صحبت های من با واکنش مثبتی از سوی شرکت کنندگان در این نشست همراه شد و همگی من را تحسین کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴