کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش رئیس‌ستاد کرونا به افزایش آمارمبتلایان در فوتبال تصمیمی برای لغو فعالیت‌های ورزشی نداریم!

15 تير 1399 ساعت 10:46

با وجود افزایش آمارِ کرونا در تیم‌های فوتبال، رئیس‌ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: تصمیمی برای لغو فعالیت‌های ورزشی نداریم.


به گزارش بلاغ، ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری به ورزش و فوتبال ایران نزدیک شده است. روز پنجشنبه در اخبار اعلام شد که تست کرونای 6 بازیکن فولاد مثبت اعلام شده و این تیم نمی‌تواند از آنها در بازی مقابل نساجی استفاده کند. حالا اما اخبار تکمیلی حکایت از آن دارد که تست کرونای 16 عضو این باشگاه مثبت بوده است!

سعید آذری مدیرعامل فولاد با اعلام این خبر عنوان داشت با توجه به سرعت انتشار کرونا، در تاریخ ششم اسفندماه اعلام کردیم که این لیگ را تعطیل کنید. همچنین طبق محاسباتی که در دنیا صورت گرفته بود، اکنون مجددا ایران و برخی کشورها به پیک دوم نزدیک شده‌اند و در این شرایط ما باید چکار کنیم؟ آیا باید فوتبال بازی کنیم تا یک عده بمیرند تا ببینیم چه کسی درست می‌گوید؟ آیا راستی‌آزمایی این موضوع با مرگ یک فوتبالیست اتفاق می‌افتد؟

وی افزود: وقتی فولاد بعد از بازی با ماشین‌‌سازی تست می‌دهد و تست کرونای شش بازیکنش مثبت می‌شود، مشخص است که در تست بعدی نیز تعداد این نفرات 2 برابر خواهد شد و امروز نیز مشخص شد که 11 بازیکن تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. من با جان بازیکنانم بازی نمی‌کنم، چرا که جان انسان‌ها برایم مهم‌تر از فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: فولاد قدرت فنی‌اش را به همه اثبات کرده و فوتبالی که فولاد طی 2 هفته گذشته به نمایش گذاشته است، نشان دهنده این است که تیم فوق‌العاده‌ای است اما این‌که ریسک کنیم و بدانیم یک نفر ناقل است و او را بازی دهیم، این انسانیت نیست و جنایت است. من آن زمان که تیمم ششم جدول بود، گفتم سلامتی بازیکنان از فوتبال مهم‌تر است و لیگ را تعطیل کنید، اکنون هم تیم فولاد در رده سوم است، بازهم همین را می‌گویم.

وی بیان کرد: طبق پروتکل باید این تعداد بازیکن را قرنطینه کنیم و طبق همین پروتکل باید بازی‌ تیم‌هایی که بیش از 5 بازیکن کرونایی دارند، معوقه اعلام شود و بعد از انجام تست‌های لازم اگر این بازیکنان عاری از کرونا بودند، آن وقت سازمان لیگ، تاریخ بازی‌های معوقه این تیم‌ها را اعلام کند.

تست بیش از ۱۰ عضو باشگاه استقلال مثبت اعلام شد
اما تنها تیم فولاد نیست که بازیکنانش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، از باشگاه استقلال تهران نیز خبر رسید که بیش از ۱۰ عضو این باشگاه مبتلا به کرونا شده‌اند. دکتر کاوه ستوده در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه استقلال، درخصوص جواب تست‌های اعضای تیم استقلال گفت: روز جمعه پیش از شروع تمرین تیم فوتبال استقلال، از اعضای این تیم تست کرونا گرفته شد. با اعلام نتایج این تست، شش بازیکن تستشان مثبت اعلام شده و تعدادی از بازیکنان هم مشکوک به ابتلا بوده‌اند که از آنها تست مجدد گرفته شده و بعد از اعلام نتیجه این تست، برنامه بعدی باشگاه استقلال از طریق رسانه رسمی این باشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.

او افزود: از اصحاب رسانه خواهشمندیم که از نام بردن اسامی بازیکنان خودداری کرده و موجب نگرانی خانواده‌های آنها نشوند. این موارد جزو اسرار پزشکی است و در صورت تایید قطعی از طریق رسانه رسمی باشگاه اعلام خواهد شد.

واکنش خلیلیان به افزایش آمار کرونا
با توجه به اینکه برای تصمیم‌گیری درخصوص مسابقات این تیم‌ها یا ادامه مسابقات لیگ، این آزمایش‌ها باید به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش برسد، پیش از هر تصمیمی کمیسیونی برای بررسی این آزمایش‌ها تشکیل می‌شود. دکتر توحید سیف‌برقی از فدراسیون فوتبال، دکتر مرادی از فدراسیون پزشکی ورزشی و نماینده‌ای از سازمان لیگ تشکیل دهنده این کمیسیون خواهند بود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

درخصوص ادامه مسابقات لیگ یا لغو دیدارهای تیم‌هایی که بازیکنان آنها به کرونا مبتلا شده‌اند، سازمان لیگ تصمیم‌گیری خواهد کرد و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز تصمیمی برای لغو دستورالعمل‌های قبلی خود ندارد.

البته دیروز مهرزاد خلیلیان رئیس‌ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: تصمیمی برای لغو فعالیت‌های ورزشی نداریم البته اگر در توجه به پروتکل‌ها سهل انگاری نشود. وی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر عنوان داشت: شروع دوباره فعالیت‌ها گسترده نبود ضمن اینکه در شرایط خاص اتفاق افتاد طوریکه همچنان حضور تماشاگران در محل مسابقات ممنوع است و اردوهای ملی را هم آغاز نکرده‌ایم. در کل آغاز به کار فعالیت‌های ورزشی به صورت حداقلی و با رعایت پروتکل‌های جهانی بود.

خلیلیان تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مرکزی مقابله با کرونا در کشور هم تا به امروز از نحوه رسیدگی در ورزش ابراز رضایت داشته‌اند. ستاد مقابله با کرونا در ورزش به دنبال این است که این شرایط را با لحاظ کردن دقت لازم و نظارت‌های کافی بر رعایت پروتکل‌ها حفظ کند.

وی در مورد اطلاعیه اخیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش و زنگ خطری که نسبت به تعطیلی دوباره اماکن ورزشی احساس شد و در پاسخ به این پرسش که «آیا تعطیلی احتمالی و دوباره فعالیت‌ها و اماکن ورزشی در برنامه است؟» نیز گفت: تاکید ما دقت حداکثری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است وگرنه چنین تصمیمی نداریم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: وضعیت برخی استان‌ها از نظر شیوع و گستردگی ویروس کرونا از خط قرمز عبور کرده و از این حیث شرایط این استان‌ها خاص و خطرناک شده است. طبیعی است مسئولان استانداری مربوطه به این شرایط ورود می‌کنند و برای آن تصمیم می‌گیرند اما تلاش ما در ستاد مقابله با کرونا در ورزش این است که فعالیت‌های حداقلی ورزش که از چند هفته پیش شروع شده کماکان ادامه داشته باشد و توقف دوباره‌ای نداشته باشد.

خلیلیان تاکید کرد: در این رابطه شب گذشته با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس دوباره‌ای داشتم. فعلا تصمیمی برای لغو مسابقات و تعطیلی اماکن نداریم اما برای ادامه حداقلی فعالیت‌ها بر رعایت بهداشت، پروتکل‌ها و استانداردهای مبارزه با کرونا تاکید خیلی زیادی است. توجه به این مهم در عدم اتخاذ تصمیم جدید تاثیرگذار است.


کد مطلب: 430436

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430436/واکنش-رئیس-ستاد-کرونا-افزایش-آمارمبتلایان-فوتبال-تصمیمی-لغو-فعالیت-های-ورزشی-نداریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com