تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۱۷
نخست‌وزیر اتیوپی تأکید کرد که قتل خواننده معروف این کشور که منجر به بروز اعتراضات خشونت بار در این کشور شد، بخشی از توطئه‌های خارجی برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور بود که ناکام ماند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنخست وزیر اتیوپی خشونت روزهای اخیر در کشور را در راستای تلاش‌های ناکام بیگانگان برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور خواند.
«أبی أحمد» طی نشستی با مقامات ارشد غیرنظامی و نظامی در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی گفت که دولت او به دنبال کشته شدن  یک خواننده اتیوپیایی تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور را ناکام گذاشته است.
رسانه‌های محلی در اتیوپی به نقل از احمد گفتند که عوامل تحریک به خشونت در این کشور به لطف نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
دفتر نخست وزیری اتیوپی در بیانیه‌ای گفت که احمد بر اهمیت مجازات عاملان ارتکاب جرایم شنیع و تحریک کنندگان به خشونت تاکید کرده است.
خشونت‌ها در اتیوپی از روز سه شنبه هفته گذشته و به دنبال مرگ «هاشولو هوندیسا» خواننده چهل و سه ساله که روز دوشنبه به ضرب گلوله افراد ناشناس در آدیس آبابا کشته شد، آغاز شد.
نخست وزیر اتیوپی کشته شدن این خواننده را تراژدی خوانده و قول داد که عاملان قتل او را تحویل عدالت دهد.
احمد، طرف‌هایی داخلی و خارجی را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور از طریق فتنه انگیزی میان طیف‌های مردم آن متهم کرد.
او تاکید کرد: «این یک جنایت شنیعی بود که نیروهایی بیگانه در آن مشارکت داشتند و توسط یک نیرویی از داخل اجرا شد تا صلح را برهم زنند.دشمنان ما هرگز پیروز نخواهند شد و دولت تلاش‌های خود را برای تحقق صلح و ثبات و حفظ حاکمیت کشور بیشتر خواهد کرد».
پلیس کشور اتیوپی روز پنجشنبه از کشته شدن ۸۷ نفر و زخمی شدن ۷۶ نفر دیگر در جریان اعتراضات این کشور خبر داد.
در پی این اعترضات ۳۵ نفر از جمله «جوار محمد» از منتقدان برجسته دولت اتیوپی دستگیر شدند و مقام‌های این کشور اینترنت را نیز قطع کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما