کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا ننگ نیست/ نگاه‌مان را اصلاح کنیم

15 تير 1399 ساعت 10:55

برخی از افراد جامعه نسبت به مبتلایان به کرونا، رفتار نامناسبی بروز می‌دهند که تأثیر مخرب آن به حد بی‌سابقه‌ای بر جامعه و تداوم شیوع این بیماری در آینده دیده خواهد شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازعلی احمدی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار در بندرعباس اظهار کرد: تلقی اشتباهی در جامعه مبنی بر ننگ بودن بیماری کرونا وجود دارد که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و متأسفانه اثر منفی آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان این که ابتلای به این بیماری به مانند ابتلای به سرماخوردگی و آنفولانزا است و افراد نباید فرد مبتلا به کرونا و یا خانواده آن را مورد بی‌توجهی قرار دهند، افزود: اثرات منفی این بیماری و شدت عوارضی که انسان را با آن درگیر می‌کند به اندازه کافی برای سست شدن روحیه یک بیمار کفایت می‌کند و نباید اثرات روانی تبعی برای بیماران ایجاد کنیم.
این روان‌شناس هرمزگانی ادامه داد: در موارد مختلفی شاهد آن بوده‌ایم که یک خانواده و یا یک فامیل نسبت به فرد مبتلا به کرونا حتی پس از بهبودی نیز بی‌توجهی نشان می‌دهند و این مسأله سبب اختلالات روحی برای افراد می‌شود.
احمدی‌پناه یکی از عمده‌ترین آسیب‌های «ننگ دانستن کرونا در جامعه» را پنهان نگاه‌داشتن این بیماری از سوی افراد مبتلا برشمرد و خاطرنشان کرد: احتمال افزایش شیوع بیماری با این وضعیت بیشتر می‌شود و افراد در حالی که کرونا دارند از ترس منزوی شدن از سوی جامعه و ترک شدن، بیماری خود را در مراحل اولیه و تا پیش از حادشدن بروز نمی‌دهند و این خود دلیلی بر شیوع گسترده‌تر این بیماری می‌شود.
وی از تلاش سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه بخصوص در بعد از عید نوروز قدردانی کرد و بر ضرورت فعالیت بیشتر سمن‌ها و مشارکت دادن آنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نیز تأکید کرد و بیان داشت: یکی از نکاتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بر آن تأکید داشته باشند، ارائه آموزش‌های روانی به بیماران و خانواده‌های آنان پس از ترخیص از بیمارستان است که اکنون توجه کمتری بدان می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430392

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430392/کرونا-ننگ-نیست-نگاه-مان-اصلاح-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com