تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۳۸۳
رسانه‌های سوریه از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر سوری تحت حمایت ترکیه در شمال شرق سوریه خبر دادند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرسانه‌های سوری فعال در شمال سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر مرزی «تل ابیض» خبر دادند.
مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن و وابسته به مخالفان دولت سوریه) امروز شنبه گزارش داد که این انفجارها بعد از درگیری بین عناصر «فیلق المجد» از یک طرف و «الجبهه الشامیه» از طرف درگیر در داخل شهر تل ابیض رخ داده است. هر دو گروه وابسته به ترکیه و گروه‌های مسلح سوری هستند.
این مرکز به نقل از منابع خود گزارش داد که در این درگیری‌های شدید، عناصر الجبهه الشامیه ساختمان بانک مرکزی تل ابیض را که مقر عناصر فیلق المجد بوده، به تصرف خود در آورده و بر اثر این درگیری‌ها، دستکم دو تن از فیلق المجد کشته شده و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.
نیروها و عناصر تحت امر ترکیه در شمال سوریه دیروز در شهر رأس العین نیز به جان هم افتاده بوده‌اند. هنوز علت درگیری‌های امروز شنبه مشخص نیست.
تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از شهر تل ابیض حجم درگیری‌ها را شدید نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که صدای تیراندازی ممتد و شلیک خمپاره به صورت مداوم شنیده می‌شود.
پیشتر برخی رسانه‌های سوری از مخالفت برخی گروه‌های سوری تحت امر ترکیه با اعزام به لیبی به منظور کمک به دولت وفاق ملی این کشور خبر داده بودند که باعث درگیری بین موافقان و مخالفان این تصمیم شده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما