تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۳۶۵
پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان در سامانه «شاد» با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازپایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان که تعداد 30 هزار پایگاه است، امروز به صورت رسمی توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
فعالیت‌های تابستانی با شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» به صورت مجازی در بستر شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) و حضوری ( به صورت محدود) بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.
در پایگاه‌های تابستانی امسال فعالیت‌هایی از قبیل مهارت‌های معرفتی و هویتی، مهارت‌های فرهنگی و هنری، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی، مهارت‌های تربیت‌بدنی و سلامت آموزش داده می‌شود.
مراکز فعالیت‌های تابستانی نیز کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن الکریم، کتابخانه‌ها و پژوهش‌سراها، سالن‌های ورزشی، هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و پایگاه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی است.
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه از امروز اولین تجربه یک افتتاحیه متفاوت را با حضور تمام دست اندرکاران فعالیت‌های تابستانی داریم، اظهار کرد: این موضوع در سال‌های گذشته به صورت نمادین در یک استان برگزار می‌شد اما امروز با استفاده از ظرفیت شبکه شاد، در تمام پایگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امسال شعار پایگاه‌ها هر خانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک نقش و یک مهارت در بستر فضای مجازی خواهد بود و تلاش می‌شود با نقش پذیری در محیط خانه و فعال کردن دانش‌آموزان با استفاده از بستر فضای مجازی، به توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان در تمام ابعاد و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی این استعدادها کمک شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌های شبکه شاد و مشارکت تمام بخش‌ها امروز اتفاق جدیدی را در شروع یک تابستان متفاوت رقم می‌زنیم و  پیش بینی کردیم با تلاش همکاران حداقل بتوانیم ۳۰ هزار پایگاه را شکل دهیم از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی با 1200  پایگاه، کانون پرورش فکری با هزار پایگاه، دارالقرآن‌ها با ۷۵۰ پایگاه، پژوهشسراها با حدود ۶۶۳ پایگاه، هسته‌های مشاور و مجتمع و کانون‌های ورزشی و تشکل‌های دانش‌‌آموزی استفاده کردیم تا اوقات فراغت متفاوتی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های اوقات فراغت با محوریت آموزش از سوی معاونت ابتدایی و تمرکز بر جشنواره‌های استانی و کشوری دنبال می‌شود، افزود: بخشی از فعالیت‌های دیگر شامل برگزاری کنگره پرسش مهر، جشنواره فرهنگی فردا، جشنواره دانایی توانایی، اختتامیه همسرایان امور تربیتی، جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب، جشنواره کالای ایرانی، جشنواره کتابخوانی، جشنواره جابربن حیان، جشنواره‌های علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی و المپیادهای علمی است.
کاظمی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه‌ها را در ۵ محور، با بیش از ۱۰۰ سرفصل آموزشی، ۲۰۰ رشته در قالب ۶ رشته برنامه ریزی کردیم، اظهار کرد: انتظار داریم در سطح استان‌ها و مناطق کشور تمهیدات حضور فعال و بانشاط دانش‌آموزان فراهم شود همچنین همراهی خانواده‌ها نیز در این امر مهم است تا بتوانیم دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما