تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۳۰۳۶۲
مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد که در صورت اجرای طرح اشغال کرانه باختری، باید منتظر انتفاضه سوم باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «نبیل شعث» از رهبران جنبش فتح و مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه گفت که در صورت اجرای طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، وقوع انتفاضه سوم نیز ممکن خواهد بود.
شعث در مصاحبه با بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ افزود که تمامی گزینه‌ها بر روی میز تشکیلات خودگردان فلسطین است و ما فلسطینیان درباره مقابله مردمی توافق و وحدت ملی با حماس را احیا کردیم.
او تصریح کرد که جهان عرب نیز به فلسطینیان در این وضعیت کمک مالی خواهد کرد همچنانکه در سال ۲۰۰۰ به دنبال وقوع انتفاضه دوم پس از ورود غیرقانونی «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت اسرائیل به مسجدالاقصی، عربستان سعودی یک میلیارد دلار به فلسطین کمک کرد.
این سخنان شعث در حالی است که او هفته پیش از آمادگی تشکیلات خودگردان برای بازگشت به مذاکرات با رژیم صهیونیستی در صورت لغو طرح اشغال کرانه باختری خبر داده بود.
او گفته بود که بایستی در این مذاکرات به قطعنامه‌های سازمان ملل و میانجی‌گری کمیته چهارجانبه استناد کرد و از اکتفا کردن به نظارت آمریکا اجتناب کرد.
۲۸ ژانویه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد که نقض حقوق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است و به موجب این طرح شهر اشغالی قدس پایتخت رژیم صهیونیستی می‌شود.
از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری خبر داده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما