کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنکارا: حضورمان در لیبی قانونی است

15 تير 1399 ساعت 8:05

وزیر دفاع ترکیه بعد از دیدار با رئیس‌ دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس تاکید کرد که حضور ترکیه در این کشور آفریقایی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و قانونی است.


به گزارش بلاغ به نقل از«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر ادامه حضور آنکارا در تحولات لیبی، این حضور را قانونی و مطابق با عدالت خوانده است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: ترکیه در کنار برادران لیبیایی خود ایستاده است و حضورش مطابق با قوانین بین‌المللی و عدالت است.
وزیر دفاع ترکیه همچنین با طرح پیشنهادی مصر مبنی بر توقف درگیری‌ها در لیبی مخالفت کرد و گفت که مقابله با متجاوزان ادامه خواهد داشت.
پیش از این ارتش دولت وفاق ملی لیبی پیشنهاد اعلامی آتش بس مصر را رد و بر تصرف همه مناطق این کشور تأکید کرده بود (جزئیات بیشتر).
از سوی دیگر برخی رسانه‌ها خبر دادند، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز جمعه (دیروز) در طرابلس با فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.
طبق گزارش «لیبیا آبزرور»، وزیر دفاع ترکیه در صدری هیاتی نظامی با السراج دیدار کرد و دو طرف درباره «آخرین تحولات لیبی، همکاری نظامی و امنیتی بین دو کشور و طرق تقویت این همکاری‌ها» صحبت کردند.
پیش از این دیدار، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که «همکاری‌ها بین ترکیه و دولت مشروع لیبی باید به طور جدی و قاطع ادامه یابد».
ترکیه در تحولات و درگیری‌های لیبی، حمایت خود از دولت وفاق ملی را اعلام کرده و نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» را نامشروع خوانده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430358

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430358/آنکارا-حضورمان-لیبی-قانونی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com