تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۴۳۰۳۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ساخت بیمارستان‌های کوچک و پراکنده اثربخشی و بازدهی دریافت امکانات کامل درمانی ندارد و روند درمان را برای بیماران مشکل می‌سازد.
۰
plusresetminus
بیمارستان‌های کوچک بازدهی دریافت امکانات کامل درمانی را ندارند/اعمال محدودیت‌های کرونایی در مازندران
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی در نشست با علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان پرداخت و اظهار کرد: ساخت بیمارستان های کوچک و پراکنده اثربخشی و بازدهی دریافت امکانات کامل درمانی ندارد و روند درمان را برای بیماران مشکل می‌سازد بنابر این هدفمان این است که روند خدمات تخصصی سرپایی در شهرستان ها را ارتقاء ببخشیم و خدمات بستری را به صورت متمرکز در بلوکهای استانی توسعه دهیم.

وی با ذکر این نکته که چندین پروژه عمرانی در حوزه درمان در استان در دست اجرا و تکمیل است از جمله پروژه های بزرگی چون کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و طرح توسعه اورژانس بیمارستان بوعلی سینا ساری ، تکمیل بیمارستان کودکان سرطانی ماهک ساری و اتمام پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی ره ساری که ان شاء اله در ماههای آینده به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وضعیت بروز بیماری کرونا در مازندران با بیان اینکه در سطح استان در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ اقدامات موفقی انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: مجبور هستیم در برخی از شهرستان ها که وضعیت قرمز دارند محدودیت ها را برگردانیم.

موسوی با بیان اینکه اگر نتوانیم در دو هفته پیش رو اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم با مشکل جدی مواجه می شویم با اشاره به اینکه ، گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مردم مازندران با این ویروس مواجه نشدند اگر وضعیت شهرستان ها به سمت قرمز برود با بحران همه گیری مواجه می شویم.

وی نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن را بسیار مهم دانست و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد : باید اجتماعات را به هم بزنیم و جاهایی که سبب اجتماعات می شود زمینه ان را فراهم نکنیم.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت ، ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و همه کسانی که در عرصه  مقابله با کرونا تلاش کردند ، گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و همه دست اندرکاران حوزه سلامت استان با اقدامات مناسب خود توانستند در کنترل این بیماری منحوس در استان موفق عمل کنند.

وی خواستار ارتقاء حوزه خدمت رسانی به مردم رفع مشکلات سخت افزاری مراکز بهداشتی درمانی مرکز استان شد و تاکید کرد: در این راه هر کمکی از سوی نمایندگان شهرستان دریغ نمی شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست معاونین بهداشتی ، درمان و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه به تشریح وضعیت حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

انتهای پیام/


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷