تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۳۰۲۶۸
هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که با مثبت اعلام شدن تست 6 بازیکن فولاد، فعالیت‌های این تیم بر اساس پروتکل بهداشتی باید به حالت تعلیق درآید ولی گویا سازمان لیگ نظر دیگری دارد!
۰
plusresetminus
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال تحت تاثیر کرونا فعالیت‌های فولاد خوزستان به حالت تعلیق درآمد؟!

به گزارش بلاغ، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود. در مهم‌ترین دیدار امروز تیم پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان شاهین شهرداری بوشهر است. پرسپولیس بعد از پیروزی 3 بر یک مقابل پیکان 50 امتیازی شد و با اختلاف 10 امتیاز نسبت به سپاهان در صدر جدول باقی ماند.سرخپوشان هفته گذشته وحید امیری را به دلیل مصدومیت از دست دادند. قبل از او هم محمد انصاری مصدوم شده بود با این حال تولد ستاره جوانی به نام مهدی عبدی هواداران پرسپولیس را خیلی خوشحال کرد. این جوان که پیش از این در دربی پایتخت موفق به گلزنی به استقلال شده بود مقابل پیکان 2 گل زد تا غیبت استوکس و اوساگونا در پرسپولیس به چشم نیاید.

شاهین شهرداری بوشهر دومین حریف قعرجدولی پرسپولیس در دوران کرونایی است. شاهین هم سرمربی اصلی خود را از دست داده و میشو دیگر به ایران نیامد تا مهرداد کریمیان جانشین او شود. شاهین هفته گذشته در خانه در یک مسابقه پرگل 2 بر 2 مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شد.
اگر شاهین از پرسپولیس امتیاز بگیرد هم به بقا در لیگ برتر امیدوار می‌شود و هم تنور رقابت‌های لیگ برتر را در صدر جدول گرم نگه می‌دارد البته بعید است شاهین زورش به قهرمان سه دوره لیگ برتر برسد و بتواند در ورزشگاه آزادی تهران اوج بگیرد اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. هرچند شاهین در بازی رفت و زمانی که کالدرون هدایت پرسپولیس را برعهده داشت 5 بر صفر شکست خورد.

تراکتور – صنعت نفت
در دیگر بازی مهم امروز تراکتور در تبریز میزبان صنعت نفت آبادان است. تراکتور که هفته گذشته در خانه اش مقابل نساجی شکست خورد برای دومین بار متوالی میزبان است و اگر می‌خواهد در این فصل سهمیه آسیایی بگیرد باید بتواند نفت آبادان رده هفتمی را شکست بدهد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود نفت آبادان به پایان رسید و تراکتور نمی‌خواهد در بازی برگشت هم به میهمانش امتیاز بدهد. قرمزپوشان تبریزی در صورت پیروزی شانس صعود به رده سوم جدول را به طور موقت دارند. نفت آبادان هم در صورت برد می‌تواند به رده چهارم برسد. دو تیم سودی از تساوی نمی‌برند.
سومین و آخرین بازی امروز نیز بین تیم‌های ذوب آهن و پیکان در اصفهان برگزار می‌شود.

اما و اگر در برگزاری بازی فولاد و نساجی
اما در فاصله 24 ساعت تا برگزاری دیدارهای هفته بیست و سوم، خبرهایی مبنی بر ابتلای برخی بازیکنان لیگ برتری به کرونا منتشر شد. از اهواز خبر رسیده که تست کرونای 6 بازیکن فولاد مثبت اعلام شده و این تیم نمی‌تواند از آنها در بازی مقابل نساجی استفاده کند. این خبر را جواد نکونام سرمربی فولاد هم تأیید می‌کند. این تیم در نیم‌فصل دوم با ثبت پنج برد متوالی، یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ برتر لقب گرفته، اما با مشکلات زیادی روبه‌روست.

ایوب والی کاپیتان تیم فولاد خوزستان چندی قبل دچار پارگی رباط صلیبی شد. آیاندا پاتوسی هم از کشور خارج شد و دیگر برنگشت. حالا شش بازیکن اصلی فولاد هم دچار بیماری کرونا شده‌اند و جواد نکونام نمی‌تواند از آنها در بازی مقابل نساجی استفاده کند. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: ما از روز اول تأکید داشتیم برگزاری بازی‌های لیگ در این شرایط خطرناک است.

«آقایان مسئول! به چه قیمتى بازى‌ها را برگزار می‌کنید؟»، وی با بیان این جمله یادآور شد: تأکید ما از اول این بود اگر قرار است بازی‌ها برگزار شود تحت شرایط قوی‌ترین پروتکل‌های بهداشتی باشد. مثال زدم و گفتم با مسئولان اوساسونا حرف زدم و اطلاعات دقیقی در این باره گرفتم. متوجه شدیم آنجا بازیکنان در زمان تمرین حتی حق رفتن به رختکن، حق تغذیه داخل تیمی، حق تمرینات گروهی و... را ندارند. نکونام ادامه داد: همین حالا هم می‌گویم برگزاری لیگ خوب است، ولی نه با این شرایط. متأسفانه در آخرین تست کرونایی که تیم داد، مشخص شد شش بازیکن و چند همراه تیم به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. ما این را به سازمان لیگ هم گفته‌ایم، ولی تأکیدشان به برگزاری بازی است. این بازیکنان را قرنطینه کرده‌ایم تا ان‌شاءالله بتوانند دوره درمانی خود را سپری کنند.

بر اساس پروتکل سلامت لیگ فوتبال ایران و ابتلای شش بازیکن تیم فوتبال فولاد به ویروس کووید- ۱۹، فعالیت‌های این تیم باید تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، تعلیق شود.

اوایل خردادماه سال جاری بر اساس راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال اعلام شد که در صورت وجود بیش از پنج نفر با علایم مثبت یا مثبت شدن تست‌های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد به کووید- ۱۹، فعالیت تیم مربوطه تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد.

فولادی‌ها یکشنبه (فردا) باید در ورزشگاه تیم فوتبال نساجی به مصاف این تیم بروند و سازمان لیگ باید تا آن زمان نسبت به برگزاری این دیدار تصمیم‌گیری کند و در صورتی که مبنا پروتکل سلامت لیگ فوتبال باشد به طور حتم باید دیدار مربوطه به تعویق بیافتد، علاوه‌بر این سایر دیدارهای تیم فوتبال فولاد خوزستان تا زمانی که تعداد مبتلایان این تیم به پنج بازیکن و کمتر از آن نرسد، بر اساس قانون امکان برگزاری ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰