کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان افسردگی با مواد مغذی

14 تير 1399 ساعت 11:55

با این که برخی از مطالعات نشان داده اند که امگا 3 و ویتامین B موجب از بین رفتن علائم و درمان افسردگی می شوند اما تمام شواهد هنوز به طور کامل واضح نمی باشند و نیاز به مطالعه بیشتر است. درمان افسردگی با اسید چرب امگا 3 در مورد حفاظت از قلب توسط اسید […]



به گزارش بلاغ، با این که برخی از مطالعات نشان داده اند که امگا 3 و ویتامین B موجب از بین رفتن علائم و درمان افسردگی می شوند اما تمام شواهد هنوز به طور کامل واضح نمی باشند و نیاز به مطالعه بیشتر است.

درمان افسردگی با اسید چرب امگا 3

در مورد حفاظت از قلب توسط اسید چرب امگا 3 به طور گسترده مطالعه شده است. این نوع چربی ضروری برای از بین بردن علائم افسردگی نیز مفید می باشد. امگا 3 که اسید چرب ضروری نامیده می شود توسط بدن تولید نمی گردد و باید از طریق رژیم غذایی به بدن وارد شود. این چربی ها برای سیستم عصبی و رشد لازم هستند. با این وجود، بدن انسان ها قادر به ساخت آن نمی باشد. امگا 3 را می توان در غذاها و مکمل ها یافت از جمله ماهی، برخی از آجیل های روغنی، برخی از گیاهان.
 
با این که برخی از مطالعات نشان داده اند که امگا 3 موجب از بین رفتن علائم افسردگی می شود اما تمام شواهد هنوز به طور کامل واضح نمی باشند و نیاز به مطالعه بیشتر است. مطالعه ای که در سال 2003 انجام شد نتیاج خود را این گونه بیان کرد که مکمل ها تاثیر خوبی بر کودکان و بزرگسالان داشته است. با این وجود، تحقیقات اخیر نشان داده است که تاثیر امگا 3 بر از بین بردن افسردگی به طور کامل مشخص نمی باشد. این تحلیل ها نشان می دهند که نیاز به تحقیقات طولانی مدت تر و کامل تر می باشد زیرا برخی از این مطالعات در یک دوره کوتاه انجام شده اند.

مکمل روغن ماهی

مکمل امگا 3 از دو منبع تولید می شود: امگا 3 که ماهی تامین می شود و EPA  و DHA  نامیده می شود. دیگری امگا 3 که از منابع گیاهی بدست می آیند و به آن ها ALA می گویند. بسیار مهم است که به صورت متعادل هر دو نوع در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. برای استفاده از مکمل ها از روغن آن برای تولید کپسول کمک می گیرند.
امگا 3 های EPA و DHA معمولا برای افرادی که از افسردگی رنج می برند تجویز می شوند. یک گرم امگا 3 که از ماهی تهیه می شود می تواند موجب کاهش علائم افسردگی شود. طبق موسسه ملی سلامت افراد می توانند تا 3 گرم امگا 3 از مکمل های روغن ماهی به طور روزانه دریافت کنند به گونه ای که هیچ عوارض جانبی یا شکایتی از این مسئله نداشته باشند
برای افسردگی کلنیک مایو گزارش کرده است که یک کپسول 1000میلی گرمی EPA می تواند به طور موثری افسردگی را درمان کند. این مکمل باید یک بار در روز مصرف شود. اگر قدرت بلعیدن قرص های بزرگ را ندارید پزشک ممکن است که قرص های کوچک تری با دوز کمتر را معرفی کند اما دو بار در روز باید مصرف شوند. با وجود تمام این فواید باز هم قبل از مصرف باید به پزشک خود مراجعه کنید و از او راهنمایی دریافت کنید.

تداخل دارویی امگا 3

تداخل دارویی امگا 3 با دیگر دارو تاثیر منفی بسیاری دارد. امگا 3 می تواند با قرص های ضد بارداری و فشار خون بالا واکنش ایجاد کند. همچنین موجب افزایش ریسک خونریزی می گردد. افرادی که دچار خون ریزی هستند باید از خوردن این مکمل خودداری کنند. در سال 2009 تحقیقاتی انجام شد و نشان داد که امگا 3 در تقویت دیگر درمان ها موثر است و کار آیی آن ها را بهتر خواهد کرد.
اما مطالعات نشان می دهند اطلاعات کافی وجود ندارد و نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه تاثیر امگا 3 بر درمان افسردگی می باشد. اگر تمایل به افزودن امگا 3 به صورت روتین به رژیم غذایی خود داریدد با پزشک خود در این باره صحبت کنید. به طور کلی این نتایج بر روی افرادی که دارای افسردگی خفیف تا متوسط می باشند تاثیر خواهد گذاشت.

درمان افسردگی با ویتامین B

ویتامین B برای سلامت مغز بسیار مفید است. به ویژه ویتامین B12 و B6. این ویتامین ها موجب کنترل مواد شیمیایی که بر روحیه تاثیر می گذارند خواهند شد. کاهش سطح این یتامین در بدن موجب افسردگی خواهد شد. برای تشخیص کمبود ویتامین B پزشک ممکن است که تست خون انجام دهد.
اگر سطح ویتامین B شما کم باشد باید ویتامین B را از طریق رژیم غذایی تامین کنید. غذاهای غنی از ویتامین B عبارتند از: گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات. اگر سطح ویتامین B بسیار کم باشد ممکن است که پزشک بخواهد که به سرعت آن را بالا ببرید به همین دیگر از مکمل های روزانه ویتامین B برای شما تجویز خواهد کرد. در مواردی که کمبود بسیار شدید می باشد تزریق ویتامین B12 باید انجام شود.
افزایش سطح ویتامین B می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. با این وجود، مطالعات درمورد ویتامین B نتایج مختلطی را ارائه کرده است. به عنوان مثال، در سال 2005 مشاهده کردند که ترکیب ویتامین های B12 و فولیک اسید که نوعی دیگر از ویتامین B می باشد علائم افسردگی را کاهش می دهند.
 


کد مطلب: 430250

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430250/درمان-افسردگی-مواد-مغذی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com