کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جدید از خودسانسوری جاسوس‌ها جلوی ترامپ

14 تير 1399 ساعت 10:50

مقام‌های فعلی و قبلی آمریکا جزئیات جدیدی از خودسانسوری جاسوس‌ها در برابر رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کرده‌اند.



به گزارش بلاغ، یک رسانه آمریکایی افشاگری‌های جدید درباره خودداری دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از ارائه اطلاعات منفی درباره روسیه به دونالد ترامپ را به منزله آغاز فصلی جدید در روابط متشنج میان او با جاسوس‌ها توصیف کرده است.
مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند روابط ستیزه‌جویانه ترامپ با دستگاه‌های اطلاعاتی موجب شده جاسوس‌ها نتوانندبه صورت صادقانه و شفاف با او درباره «تهدیدهای امنیتی» گفت‌وگو کنند. 
این روزنامه نوشته ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید افرادی را که اقدام به ارائه ارزیابی‌های مخالف با دیدگاهش درباره مسائل مختلف کرده‌اند در توئیتر مورد سرزنش قرار داده و یا آنها را اخراج کرده است.
این مسئله از آن جهت بار دیگر در مدار توجه رسانه‌ها قرار گرفته که گزارش‌ها حاکی است دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از ارائه گزارش‌های امنیتی مربوط به تلاش روسیه برای کشتن نظامیان آمریکا  در افغانستان به ترامپ خودداری کرده‌اند. 
تنش‌ها بین ترامپ و دستگاه‌های اطلاعاتی از قبل از به قدرت رسیدن او هم وجود داشت. در سال ۲۰۱۶ دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا او را به داشتن روابط مخفیانه با روسیه متهم می‌کردند.
با این حال، گزارش‌های جدید رسانه‌ها وجوه جدیدی از حساسیت‌های ترامپ درباره روسیه را به نمایش گذاشته است.
وال‌استریت‌ژورنال نوشته ترامپ در میان مقام‌های دستگاه‌های اطلاعاتی به عنوان کسی شناخته می‌شود که حساسیت ویژه‌ای بر روی مسائل مرتبط با روسیه دارد.
«مارک پلیمروپلوس»، که تا تابستان گذشته مأمور سیا بود می‌گوید وقتی یک مأمور اطلاعاتی می‌خواست گزارشی درباره روسیه به ترامپ ارائه کند او «از کوره در می‌رفت.»
او گفت: «در گزارش‌های شفاهی که مأموران اطلاعاتی به ترامپ ارائه می‌کنند خودسانسوری‌های زیادی وجود دارد.»
گزارش‌های اطلاعاتی روزانه ترامپ را «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) آماده بود. یک مقام اطلاعاتی معمولاً با رئیس‌جمهور و سایر مقام‌های ارشد آمریکا دیدار می‌کند تا نکات مهم مربوط به این گزارش را به آنها ارائه کند.
گزارش‌ها اطلاعاتی درباره ایران هم گاهاً به درگیری ترامپ با این دستگاه‌ها منجر شده است. سال گذشته، هنگامی که «دنی کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تحلیلی متفاوت از دیدگاه ترامپ درباره پایبندی ایران به برجام ارائه کرد او در توئیتر به نهادهای جاسوسی حمله کرد و گفت که آنها «باید به مدرسه برگردند.»
«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید هم گزارش‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره امتناع دستگاه‌های اطلاعاتی از ارائه گزارش‌های منفی درباره روسیه به «دونالد ترامپ» را تأیید کرده است. 
بولتون در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در روز پنجشنبه گفته او شخصاْ عصبانیت ترامپ به دلیل ارائه گزارش اطلاعاتی منفی درباره روسیه را تجربه کرده است. 
بولتون گفت: «فکر می‌کنم من به اندازه کافی از مطرح کردن مسائلی درباره روسیه که او دوست نداشت بشنود لطمه خورده‌ام.»
سی‌ان‌ان نوشته جان بولتون با این اظهارات روایت سایر مقام‌های آمریکایی را که گفته‌اند ترامپ تمایل چندانی به شنیدن چینن گزارش‌هایی نداشته تأیید کرده است. 
این شبکه خبری روز چهارشنبه از قول مقام‌های آمریکایی که اشاره‌ای به نامشان نشده بود نوشت مقاومت ترامپ در برابر گزارش‌های ضد روسیه موجب شده بود تیم امنیتی او تصمیم بگیرند کمتر در این خصوص به او گزارش ارائه کنند. 
بولتون گفت: «همه به غیر از شخص رئیس‌جمهور از ماهیت فعالیت‌های روسیه خبر داشتند. همان‌طور که قابل انتظار است اتفاقات زیادی هم در این خصوص می‌افتاد و ما سعی می‌کردیم به رئیس‌جمهور اطلاع بدهیم و واکنش او را بدانیم.»
مشاور امنیت ملی سابق ترامپ گفته گام‌هایی که برای مقابله با «تهدیدهای روسیه» برداشته می‌شده معمولاً غر و لندها و گلایه‌های ترامپ را به همراه داشته است. 
 


کد مطلب: 430204

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430204/جزئیات-جدید-خودسانسوری-جاسوس-ها-جلوی-ترامپ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com