تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۶۸
یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که باید بر اساس اصول جدید، برنامه‌ای برای آزادسازی واقعی فلسطین تدوین کرد؛ همانند برنامه‌ای که غزه را با سلاح آزاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که همه مردم این کشور باید در راستای پروژه آزادسازی فلسطین با یکدیگر متحد شوند.
الزهار شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت که حماس قصد دارد دست خود را به سمت تشکیلات خودگردان  و جنبش فتح دراز کند تا بتواند اصول و مکانیزمهای جدید را تدوین کند.
وی ضمن درخواست برای تعیین هدف اصلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و کنار گذاشتن توافقنامه اسلو، تأکید کرد: «امروز باید همان الگویی را در کرانه باختری اجرایی کرد که پیشتر در غزه پیاده شده بود».
این مسئول فلسطینی با تأکید بر حمایت آزادگان جهان از مسئله فلسطین، خاطر نشان کرد: «باید بر اساس اصول جدید، برنامه‌ای برای آزادسازی واقعی [فلسطین] تدوین کنیم؛ همانند [برنامه‌ای] که غزه را با سلاح آزاد کرد».
رژیم صهیونیستی در راستای اجرای طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن قصد دارد 30 درصد از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد.
در همین ارتباط، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «جبریل الرجوب»  دبیر کل کمیته مرکزی فتح روز گذشته برای مقابله با رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند.
«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین درباره این دیدار گفت که چنین دیداری دریچه‌ای برای مصالحه بین گروههای فلسطینی و در نتیجه مرتب کردن وضعیت داخلی فلسطین است.
زکی همچنین تأکید کرد که برای مقابله با طرح اشغال بخشهای گسترده‌ای از کرانه باختری توسط صهیونیستها باید از مقاومت مردمی استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد، در جنبش فتح توافق شده است که در کرانه باختری، مقاومت مردمی با مشارکت همه از جمله حماس، فعال شود.
زکی همچنین از دفتر سیاسی جنبش حماس تشکر کرد؛ زیرا به گفته وی، حماس به این نتیجه رسید که «باید با هم، در یک سنگر قرار بگیریم».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰