تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۶۷
قائم مقام وزارت خارجه و نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با کره شمالی سه شنبه هفته آینده برای رایزنی درباره ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی، به سئول می‌رود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک مقام آمریکایی خبر داد که «استفان بیگان» نماینده ویژه این کشور در مذاکرات واشنگتن با پیونگ‌یانگ، قرار است هفته آینده برای صحبت با مقام‌های کره جنوبی درباره احیای مذاکرات با کره شمالی به سئول برود. 
به رغم بی‌نتیجه بودن دو دیدار رسمی و یک دیدار غیر رسمی سران آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، واشنگتن درصدد است با اعزام نماینده ویژه خود در امور کره شمالی به کره جنوبی، برای ازسرگیری مذاکرات تلاش کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از «یک مقام دولت آمریکا» خبر داد که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است سه شنبه هفته آینده به همراه یک هیات وزارت خارجه این کشور به سئول سفر و با مقام‌های کره جنوبی درباره کره شمالی رایزنی کند.
طبق این گزارش، هدف از سفر استفان بیگان قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی به سئول، تلاش برای احیای مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی است.
رویترز همچنین می‌نویسد: «نماینده آمریکا در امور کره شمالی در حالی می‌خواهد هفته آینده به کره جنوبی برود و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای احیای مذاکرات با کره شمالی تلاش کند که نشانه‌های کمی درباره وجود پیشرفت در زمینه (امکان احیای مذاکرات) دیده می‌شود».
استفان بیگان پیش از این در یک سخنرانی گفته بود که هنوز برای تعامل مجدد آمریکا و کره شمالی و حصول به پیشرفت قابل توجه درباره مذاکرات به منظور خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، «زمان وجود دارد» اما همه‌گیری ویروس کرونا در جهان امکان دیدار مجدد سران آمریکا و کره شمالی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را سخت کرده است.
«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از این اعلام کرد که از نظر او دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا یک بار دیگر با هم دیدار کنند.
وزیر خارجه کره جنوبی هم پنجشنبه (روز گذشته) خبر داد، سئول در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی است.
تشدید تحرکات برای ازسرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.
دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌ها آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.
برخی رسانه‌ها و چهره‌های شناخته شده در آمریکا با اشاره به تحرکات دولت ترامپ برای احیای مذاکرات با کره شمالی، از احتمال انتخاباتی بودن این تحرکات ابراز نگرانی کردند.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در همین باره هشدار داد، ممکن است ترامپ برای نشان دادن «یک شگفتی در ماه اکتبر» به دنبال انجام یک دیدار دیگر با کیم جونگ اون باشد.
هشدار بولتون درباره شگفتی ماه اکتبر در حالی مطرح شده که قرار است در آمریکا نوامبر ۲۰۲۰ (یک ماه بعد از ماه اکتبر) انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴