کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تراز نظارتی مجلس افزایش می‌یابد/ مبارزه با فساد بزرگترین رسالت مجلس یازدهم

13 تير 1399 ساعت 8:50

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با فساد تراز نظارتی مجلس باید افزایش یابد گفت: در مجلس پیشین بعد نظارتی مجلس کمرنگ شده بود و برخی از نمایندگان گرفتار دام فساد شدند.


به گزارش بلاغ به نقل ازکیومرث سرمدی‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار در همدان با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین موضوعات در جامعه است اظهار کرد: ساز و کار نظارتی و عملیاتی ما باید به شکلی باشد که جرم و فساد رخ ندهد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر قطع ریشه فساد تأکید دارند افزود: اعتقاد بنده بر این است که بزرگترین رسالت مجلس یازدهم حرکت در مسیر مبارزه با فساد، بستن منافذ رانت و فساد با بهره‌گیری از نیروهای خدوم است تا اجازه این اتفاق داده نشود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اهمال‌کاری‌هایی که در گذشته رخ داد مانند تضعیف جایگاه نظارتی مجلس دهم باعث جولان فاسدان شد به طوری که نمایندگان مجلس دهم خودشان گرفتار این دام شدند.
وی با بیان اینکه با تقویت بعد نظارتی مجلس در راه عمل به منویات مقام معظم رهبری می‌توان مانع از بروز فساد شد ادامه داد: تراز نظارتی مجلس باید ارتقا یابد و اجازه بروز فساد را ندهیم و در صورت ظهور یک مفسد در برخورد و قطع دستان‌ آن‌ها با توجه به پشتیبانی قانونی مجلس و قوه قضاییه کوتاهی نکند.
سرمدی‌ با اشاره به اینکه مجلس در ابتدای کار خود است خاطرنشان کرد: طرح شفاف‌سازی آرا تهیه شده که اقدامی مبارک در افزایش سطح بعد نظارتی مجلس و تببین قوانینی است که می‌تواند مانع از فساد شود.
وی با بیان اینکه بهترین ناظران و افرادی که می‌توانند به اصلاح امور و برخورد با مراکز فساد بپردازند، خود مردم هستند گفت: مردم با حضور، اطلاع‌رسانی و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی به منظور ایجاد زمینه نقد منصفانه مسؤولان به ویژه نمایندگان می‌توانند به عملی شدن مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن کمک شایانی کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430114

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430114/تراز-نظارتی-مجلس-افزایش-می-یابد-مبارزه-فساد-بزرگترین-رسالت-یازدهم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com