کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت شناسایی قوانین منسوخ‌شده برای ریشه‌کنی فساد/با مردم روراست باشیم

13 تير 1399 ساعت 8:40

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانینی داریم که ناسخ و منسوخ هم هستند و راه را برای مدیران و دستگاه‌های اجرایی باز می‌کند که باید جلویش گرفته شود و اصلاح شود و شناسایی این قوانین می‌تواند به جلوگیری از گسترش ریشه فساد کمک کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی سعادتی درباره اراده و جدیت مجلس یازدهم باتوجه به بیانات اخیر رهبری در بحث مبارزه با فساد و قطع کردن دست مفسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مجلس یازدهم برخاسته از اراده مردم برای تغییر در همه ابعاد در راستای مجلس انقلابی، جهادی و ولایی است.
*پیام تغییر و تحول بعد از 10 دوره مجلس
وی افزود: با رویکردی که مردم در این مقطع از خود نشان دادند برای اولین بار طی ۱۰ دوره گذشته در استان مازندران هیچ نماینده قبلی رای نیاورد که پیام تغییر و تحول رویکردهای مردم است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکردهای مقام معظم رهبری در بحث‌های عدالت، اقتصاد و معیشت و فرهنگ، اضافه کرد: موضوع مبارزه با فساد از منویات مقام معظم رهبری بوده که سال‌ها مورد تقاضا ایشان است و از سران قوه خواستار شدند تا نسبت به منویات رهبری عمل کنند.
سعادتی  با بیان اینکه یکی از دلایلی که نتوانستیم در همه ابعاد توقیفی داشته باشیم همین موضوع کم‌توجهی به سیاست‌ها و برنامه‌های رهبری بوده است، اضافه کرد:بحث مبارزه با فساد به‌عنوان اولویت خاص مطرح شده که شامل مفاسد اقتصادی و اداری و سایر است  ولی سیستمی و نهادینه نشده است.
وی تصریح کرد: بالاترین نارضایتی مردم این است اراده‌ها در دولت ضعیف بوده و نقش نظارتی مجلس نیز ضعیف بوده درحالی‌که مجلس شورای اسلامی در پیگیری‌ها مجلس می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با رویکرد جدید قوه قضاییه و انتصاب آیت‌الله رئیسی امیدواری مردم بیشتر شده که مجلس شورای اسلامی نیز باید بتواند با نظارت قوی، تعیین ضرب‌العجل و اصلاح قوانین جلوی تخلفات را بگیرد.
*ضرورت شناسایی قوانین ناسخ و منسوخ
سعادتی یادآور شد: قوانینی داریم که ناسخ و منسوخ هم هستند و راه را برای مدیران ، مسوولان و دستگاه‌های اجرایی باز می‌کند که باید جلویش گرفته شود و اصلاح شود و شناسایی این قوانین می‌تواند به جلوگیری از گسترش ریشه فساد کمک کند.
*موضوع مصونیت را در مجلس اصلاح کنیم
وی با بیان اینکه باید موضوع مصونیت را در مجلس اصلاح کنیم، افزود: اینکه نمایندگان خودشان را بر مجلس نظارت کنند درست نیست و همه مسوولان باید پای کار بیایند.
*با مردم روراست باشیم
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید بحث شفافیت را حل کرده و از فساد جلوگیری کنیم ، گفت: باید با مردم رو راست باشیم و با کمک به قوه قضائیه انسجام ببخشیم که امیدواریم مساله نظارت بر دستگاه‌های مختلف ویژه پیگیری شود و بحث برخوردها نیز به‌طور جدی در دستور کار مجلس قرار دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430113

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430113/ضرورت-شناسایی-قوانین-منسوخ-شده-ریشه-کنی-فساد-مردم-روراست-باشیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com