کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساماندهی برج سنگی مجموعه پاسارگاد تداوم می‌یابد

12 تير 1399 ساعت 21:10

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از به دست آمدن شواهد و اطلاعات جدیدی از معماری بنا برج سنگی مجموعه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ، افشین ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در راستای خواناسازی پلان معماری صفه برج سنگی و برطرف کردن آشفتگی‌های موجود، عملیات ساماندهی این بخش از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مشتمل بر مستندسازی، قطعه‌یابی و وصالی در حال انجام است.
او ادامه داد : عملیات وصالی بلوک‌ها و قطعات سنگی به دو صورت خشکه چین و یا به روش پین‌گذاری و استفاده از رزین انجام می‌شود.
 ابراهیمی افزود: عملیات ساماندهی ، در جبهه شمال غربی بنا متمرکز شده است که نمای اصلی اثر را شامل می‌شود و منظر بهتری را نشان می‌دهد.
 مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد اضافه کرد: در جریان عملیات ساماندهی که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده، شواهد و اطلاعات جدیدی از معماری بنا به دست آمده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430082

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430082/ساماندهی-برج-سنگی-مجموعه-پاسارگاد-تداوم-می-یابد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com