کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط آمریکا گفت: حقوق بشر ادعایی ایالات متحده پوشش جنایت‌هایشان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی  در گفت‌وگو با خبرنگار درباره حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: در غرب یکسری مفاهیم وجد دارد و آنها این مفاهیم را به کار می‌گیرند که ارزش همگانی داشته و دارد ولی در عمل به نحوی عمل می‌شود که کاملا مغایر با این مفاهیم است و رفتارهای اصلی غرب را پشت این مفاهیم که حامل ارزش‌های عمومی مخفی نگه داشته‌اند و از آن مفاهیم به عنوان یک پوشش استفاده کرده‌اند.
**حقوق بشر آمریکایی اعتباری برای غرب نگذاشته
وی با تاکید بر اینکه این مفاهیم حقوق بشر نیست ولی یکی از مهمترین‌ها محسوب می‌شود افزود: ‌مهفوم آزادی، دموکراسی و... هم از دیگر مفاهیمی است که آمریکایی‌ها از آن زیاد استفاده می‌کنند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت:‌در موضوع حقوق بشر کافی است که ما رفتار غرب را با مردم خودشان و در بسیاری مقاطع بررسی کرده و همچنین رفتار آنها را با کشورها و مردم کشورهایی که به هر نحو نمی‌خواستند زیر بار زورگویی‌های غرب و زیاده خواهی دنیای غرب و به ویژه آمریکایی‌ها بروند.
فضائلی گفت:‌وقتی ما این رفتارها را در کشورهای مختلف مانند آمریکای لاتین و غرب آسیا و در جمهوری اسلامی ملاحظه می‌کنیم متوجه می‌شویم این مفاهیم خیلی محل اعتبار برای غرب نبوده و کاملا عکس آن را عمل کرده‌اند که یکی از موارد بارز آن موضوع حقوق بشر و هفته حقوق بشر آمریکایی در کشور ما است.
** انتقاد از عدم عذرخواهی آمریکایی‌ها بعد از ساقط کردن هواپیمای ایران
وی افزود:‌ امروز سالگرد ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس توسط آمریکایی‌هاست که حدود 300 نفر زن و مرد، پیر در یک هواپیما و با موشک آمریکایی ساقط شدند؛  نه تنها آمریکایی‌ها عذرخواهی نکردند بلکه به فرمانده آن ناو که این اقدام جنایتکارانه را انجام داده بود مدال داده و از او تقدیر و تشکر کردند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ساقط کردن هواپیمای مسافربر ایرانی یکی از جنایاتی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران انجام دادند و این در حالی است که پیش از این منافقین که 17 هزار ترور و جنایت در کارنامه ننگ آنها به ثبت رسیده است و مردم عادی، سبزی فروش، نانوا و راننده را به شهادت رساندند. ضمن اینکه شهادت مسئولین تراز اول کشور و شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور در مجموع رئیس قوه قضائیه، رئیس‌جمهور، را به شهادت رساندند.
** حمایت آمریکا از منافقین و داعش بخشی از عدم صداقت غرب است
فضائلی گفت:‌منافقینی که این همه پرونده سیاه داشته وحجم زیادی جنایت کردند و همه دنیا می‌دانند این گروهک چه میزان خبیث و جنایتکار کرده و در واقع آنها داعشی‌های دهه 60 هستند اما آنها از سوی آمریکایی‌ها حمایت می‌شوند.
وی افزود: جنایت منافقین دقیقا شبیه جنایت داعشی‌هاست چرا که حامی هر دو این گروهک تروریستی یکسان بوده و آمریکا از آنها پشتیبانی می‌کند؛ گروهک تروریستی منافقین تحت حمایت غرب است و از لیست گروهک‌های تروریستی خارج شده است. ضمن اینکه مقر آنها هم در فرانسه است و میتینگ برگزار کرده و جنایت‌هایشان را برنامه‌ریزی می‌کند. که این اقدامات نشان دهنده عدم صداقت غرب و در راس آنها آمریکایی‌هاست.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ‌سردمداران ایالات متحده آمریکا نمی‌توانند محلی برای همکاری و اعتماد برای کشوری مثل جمهوری اسلامی باشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما