تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۷۴
وزارت خارجه روسیه با رد گزارش ادعایی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفت که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در ادامه واکنش‌های مختلف به گزارش ادعایی روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره تعیین جایزه توسط مسکو برای شبه‌نظامیان افغان جهت حمله به نظامیان آمریکایی، این بار وزارت خارجه روسیه نیز آن را رد کرد.
«زمیر کابُلوف» یکی از سخنگوهای وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که هیچ مدرکی درباره تبانی مسکو با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کابلوف در این باره توضیح داد: «ما به مدرک نیاز داریم، اما هیچ اثباتی در این باره وجود ندارد. این [گزارش‌ها] ادعاها و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس است».
وی درباره ادعای برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه شخصی به نام «رحمت‌الله عزیزی» از قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان، واسطه تماس‌های بین روسیه و طالبان بوده، اظهار داشت که تا کنون حتی نام او را نشنیده است.
پیش از نیز سخنگوی کاخ کرملین با دروغ توصیف کردن گزارش ادعایی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفت این موضوع مورد مباحثه رؤسای جمهور دو کشور نیز نبود.
روزنامه نیویورک تایمز هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا در ازای دریافت پاداش نقدی، علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.
روز سه‌شنبه هم وزارت دفاع آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رد گزارش ادعایی نیویورک‌تایمز، تایید کرده بودند که هیچ مدرکی در این باره ندارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴