تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۷۳
ائتلاف سعودی ضمن اتهام‌ پراکنی علیه ایران، مدعی شد که یک پهپاد ساخت ایران را در حریم هوایی یمن رهگیری و منهدم کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروزنامه «الشرق الاوسط» در حساب توئیتری خود، امروز (پنجشنبه)، به نقل از ائتلاف سعودی مدعی شد که ائتلاف یک پهپاد ساخت ایران را در حریم هوایی یمن رهگیری و منهدم کرده است.
 پایگاه خبری شبکه سعودی «العربیه» لحظاتی پیش مدعی شد که ائتلاف سعودی یک پهپاد انتحاری انصارالله را در یمن سرنگون کرده است.
ائتلاف همچنین در ادعای تکراری و بی‌سند خود بار دیگر گفت، «موشکی که پیشتر، تلاش کرد ریاض را هدف قرار دهد، بالستیک و ساخت ایران است».
«اسکای نیوز» نیز گزارش داد که ائتلاف سعودی در ادامه گفته:‌ «دستانی را که خاک سعودی را هدف قرار می‌دهند، قطع خواهیم کرد».
در همین ارتباط، ائتلاف سعودی که در زمان آتش‌بس ادعایی خود از حمله به یمن دست برنداشت، شامگاه روز چهارشنبه از آغاز تجاوز نظامی جدید علیه ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، در ادامه این ادعاها آمده است، عملیاتی که ائتلاف سعودی روز گذشته آغاز کرد، مواضع نظامی انصارالله را هدف قرار داده است.
سخنگوی ائتلاف مدعی شد:‌‌ «چند اتاق عملیات و مواضع پرتاب موشک و پهپاد را هدف قرار دادیم».
وی همچنین ادعا کرد:‌ «چند انبار موشک بالستیک را در صنعاء هدف قرار دادیم. چند کارگاه ساخت پهپاد و موشک بالستیک را در صنعاء هدف قرار دادیم». ائتلاف در ادامه مدعی شد: «اسلحه‌ای که حوثی‌ها از آن استفاده می‌کنند، ایرانی است».
این در حالی است که پایگاه خبری «المسیره» دیشب به دنبال اعلام عملیات نظامی ائتلاف گزارش داد که ائتلاف سعودی با بمباران استان‌های «صنعاء»‌ و «صعده»، باعث شهادت یک دختر بچه و یک زن مسن و همچنین مجروح شدن شش تن دیگر از جمله چند کودک شده است





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴