کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده صادق شهید کمالی به خانواده‌اش/ شهیدی که بعد از 4 سال خانواده‌اش را به مشهد برد

12 تير 1399 ساعت 18:30

پدر شهید کمالی می‌گوید؛ شهید که در سوریه بود قبل از شهادتش به همسرش قول داد بعد از اینکه سوریه برگشت خانوادگی به مشهد مقدس می‌رویم و حالا بعد چهار سال هم پیکرش که آمد خانوادگی به مشهد مقدس رفتیم...


به گزارش بلاغ به نقل ازشهید مدافع حرم سعید کمالی کفراتی در ساعت ۱۰ صبح دومین روز هفته در نوزدهمین روز شهریور ماه سال ۱۳۶۹ متولد شد، آن روزها در روستای زیبای و خوش آب و هوای کفرات از توابع بخش هزارجریب شهرستان نکا زندگی می‌کردند.

چهارسالش بود که به دلایل مختلف خانواده‌اش به شهرستان ساری آمده و در شرقی‌ترین نقطه شهر "عبور زغال چال" ساکن شدند.
سعید دوران تحصیلی ابتدایی را در دبستان شهید اکبری واقع در بلوار امام رضا علیه‌السلام و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید قاسمی واقع در کوچه قاسمی گذراند.
سال اول دبیرستان را در دبیرستان، سلمان فارسی، واقع در کوچه جهان‌پیما و از دوم دبیرستان تا پیش‌دانشگاهی را در مدرسه شهیدان رجایی، باهنر در رشته علوم تجربی گذراند.
همان بار اول شرکت در کنکور در چند رشته و دانشگاه پذیرفته شد، ولی با توجه به علاقه به سپاه، دانشگاه شهید محلاتی قم را انتخاب کرد و در رشته علوم سیاسی لیسانس گرفت، بعد از فارغ‌التحصیلی در سپاه ناحیه میاندورود (سورک)مشغول به کار شد.
شهید در سال ۹۱ پس از بازگشت از سفر حج ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر به‌نام امیرمهدی شد، شهید عزیز در سال ۹۵ با نیت دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جمع دلاورمردان لشکر ۲۵ کربلا پیوست و به سوریه اعزام شد، سرانجام در ۱۷ اردیبهشت‌ماه منطقه خان‌طومان به همراه ۱۲ تن از همرزمانش به شهادت رسیدند.
پیکر این شهید به وطن بازنگشت تا اینکه، در هفتم تیر ماه سال جاری، در جریان تفحص پیکر مطهرش کشف و شناسایی شد، پیکر این شهید به همراه پیکر مطهر شهید علی جمشیدی به تهران منتقل شد.

رویت‌الله کمالی پدر شهید مدافع حرم سعید کمالی درباره بازگشت پیکر فرزند رشیدش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، بیان می‌کند؛ امیدوارم خداوند روزی ما را شرمنده شهدا نکند، وقتی پیکر حاج سعید را در آغوش گرفتم آرزو کردم به حرمت خون شهدا تمامی مشکلات کشور برطرف شود.
 امیدوارم روزی خبر شناسایی دیگر شهدای خان‌طومان بیاید و دل خانواده‌های شهدا شاد شود، خود شهید که در سوریه بود قبل از شهادتش به همسرش قول داد بعد از از اینکه سوریه برگشت خانوادگی به مشهد مقدس می‌رویم و حالا بعد چهار سال هم پیکرش که آمد خانوادگی به مشهد مقدس رفتیم.
وی یادآور می‌شود؛ حاج سعید به آخرین قول خود هم عمل کرد، کاری که خدا بخواهد بکند انجام می‌دهد و آرزوی حاج سعید هم شهادت بود، ما جامانده دوران جنگ تحمیلی هستیم خداکند یک روزی هم بنده به جمع همرزمان شهید دفاع مقدسم ملحق شوم.
به گزارش فارس؛ تشییع پیکر شهید مدافع حرم سعید کمالی نیز از مسیر امام‌زاده یحیی به سمت گلزار شهدا ملامجدالدین ساری در روز شانزدهم تیرماه خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430066

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430066/وعده-صادق-شهید-کمالی-خانواده-اش-شهیدی-بعد-4-سال-مشهد-برد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com