تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۵۰
مدافعان سلامت که با وجود مشکلات خاص خودشان و تحمل‌ سختی‌ها، پای عهد خود ایستادند و بارها در معرض این بیماری قرار گرفتند این در حالی است که از بی‌توجهی مسوولان ناراحت هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ویروس ساده و سمج کرونا با اطلاعات ژنوم سلولی کمتر از 8 کیلو بایت، کاملا سرزده وارد کشورمان شد در حالی که همین ویروس ساده بشر را مستاصل و کلافه کرده است.
آمار مبتلایان به این ویروس ساده روز به روز در حال افزایش است و برخی از شهرها و استان‌‌ها را در وضعیت بحرانی و قرمز درآورده؛ آن هم به دلیل آن که یکسری افراد هنوز کرونا را دست کم گرفته‌اند  و جان خود و هم‌شهریانشان را با عدم رعایت اصول بهداشتی به خطر می‌اندازند.
استان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و به نقطه اوج خودش رسیده در حالی که نه جایی قرنطینه است و نه از رفت و آمدی جلوگیری می‌شود و شاهد آمار بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس در استان هستیم.
مدافعان سلامت که با وجود مشکلات خاص خودشان و به قیمت به خطر انداختن جان خود و خانواده پای عهد خودشان ایستادند و در مواجهه و مبارزه با این بیماری خوش درخشیدند و بارها در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند.
پرستار بخش کرونایی که دوبار به کرونا مبتلا شده است
مریم، پرستار بخش کرونایی یکی از چندین پرستار زحمتکش بخش کرونا در ایلام است که دو بار به این ویروس مبتلا شده است، او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از سختی‌هایش می‌گوید: ۲۸ اسفند ماه سال گذشته با علائمی مانند تنگی نفس و سرفه ناگهانی تست کرونایم مثبت شد و ۱۴ روز در بدترین شرایط در قرنطینه خانگی ماندم؛ همسرم ۶ روز اول قرنطینه‌ام در شیفت بودند و من و تنها دختر ۳ ساله‌ام در حسرت بغل گرفتن هم، روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم.
وی افزود: بعد از ۱۴ روز قرنطینه که در سخت‌ترین شرایط روحی و جسمی بودم، با بهبود وضعیتم دوباره توانستم به سر کار برگردم؛ کار در شرایط کنونی با وجود بی‌توجهی‌ها برای پرستاران بسیار سخت و غیر قابل وصف است، اما ما باید روحیه خودمان را حفظ کنیم تا بتوانیم با این ویروس بجنگیم.
این مدافع سلامت ادامه داد: تا اینکه درست ۳ هفته گذشته در هنگام مواجه شدن با ماسکای چینی و بی‌کیفیت همراه دیگر کادر درمان اعتراض خود را به مدیر خدمات و مترون بیمارستان رساندیم که متاسفانه به اعتراضمان توجه‌ای نشد.
وی ادامه داد: حدودا یک هفته بعد از اعتراض با علائمی مانند سرفه، درد قفسه سینه و خستگی مواجه شدم که به هیچ عنوان نمی‌خواستم باور کنم که دوباره به کرونا مبتلا شده‌ام.
مریم گفت: با بدتر شدن اوضاع جسمانیم مجبور شدم در همان روز تست کرونا دهم و روز بعد در کمال ناباوری نتیجه آن مثبت اعلام شد و بازهم مجبور به گذراندن قرنطینه خانگی شدم.
بی‌توجهی مسوولان بیمارستان
وی افزود: درد قفسه سینه‌ام رو به بهبودی است هر چند قلب من و کسانی که وارد قرنطینه خانگی می‌شوند از بی‌توجهی مسوولان بیمارستان درد دارد.
مریم ادامه داد: احساس میکنم که مجرمم نه بیمار، ما از طبق اخلاص تمام توانمان را گذاشتیم اما هیچ توجهی به ما نمی‌شود، بی‌توجهی از طرف وزرات و دانشگاه علوم پزشکی کاملا مشهود است اگر از همان ابتدا ماسکی با فیلتر قوی در اختیارمان می‌گذاشتند و به ما مدافعان توجه‌ای بیشتر می‌کردند تا این حد اذیت نمی‌شدیم.
وی افزود: با وجود همه سختی کار پرستاران در ماه‌های اخیر شاید این تصور را در ذهن مردم به وجود بیاورد که پرستاران حداقل مزد مالی زحمات خود را خواهند گرفت اما این در حالی است در ماهای قبل ابتدا مبلغی را به عنوان حق کرونا به حسابمان واریز کردند که دیگر از ماه گذشته هیچ پولی به عنوان حق کرونا به حسابمان نمی‌ریزند.
بدن در مقابله با ویروس ایمنوگلوبین می‌سازد
میلاد محمدیاری پزشک بخش کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: بدن انسان در مقابله با ویروس هایی که به آن وارد می شوند، ایمنوگلوبولین می‌سازد و تا زمانی که سطح ایمنوگلوبولین اختصاصی ویروس در بدن انسان بالا باشد، فرد در مقابل ویروس مقاوم است. 
وی افزود: طی مطالعاتی که اخیرا منتشر شده، سطح ایمنوگلوبولین ویروس کرونا در 13 تا 40 درصد افرادی که یک نوبت به این بیماری مبتلا شده‌اند، طی 2-3 ماه بعد مجددا پایین آمده و امکان ابتلای مجدد این افراد وجود دارد.  
این پزشک بخش کرونا گفت: با توجه به نبود داروی اختصاصی کرونا، درمان این بیماری عمدتا حمایتی بوده و براساس علائم بیمار است که  مهم‌ترین معیار تعیین وضعیت بیماران جهت اقدامات درمانی، میزان غلظت اکسیژن خون است.
وی ادامه داد: اگر غلظت اکسیژن کمتر از ۹۳ درصد باشد بیمار بستری شده و در بیمارستان تحت نظر گرفته می‌شود، و بسته به میزان غلظت اکسیژن بیمار، ممکن از اکسیژن با ماسک یا دستگاه تهویه مکانیکی برای بیمار استفاده شود, هم چنین بیمارانی که باحال عمومی نسبتا رضایت بخش و سطح اکسیژن بالای 93% دارند به صورت سرپایی تحت قرنطینه خانگی قرار می‌گیرند.
خبرنگار: زهرا طیبی





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰