سخنگوی رسمی جنبش «النجباء» تأکید کرد که مذاکرات آمریکا و عراق عبارت است از یک نمایش برای مشروعیت‌بخشی به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«نصر الشمری» معاون دبیر کل و سخنگوی رسمی جنبش «النجباء» عراق از گفت‌وگوهای این کشور با ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.
الشمری با انتشار بیانیه‌ای، گفت: «این گفت‌وگو عبارت است از یک نمایش برای مشروعیت‌بخشی به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی».
وی تأکید کرد که این مذاکرات در واقع «تلاشی برای دور زدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج تمامی نیروهای خارجی از خاک عراق و پایان بخشیدن به مأموریت جعلی ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش است».
پایگاه خبری المعلومه به نقل از الشمری گزارش داد، تبلیغات رسانه‌ای و صداهایی که آمریکا هزینه آن را می‌دهد، به هیچ وجه، نظر ملت عراق را تشکیل نخواهد داد.
وی ادامه داد: «برخی بهانه می‌آورند که عراق به پشتیبانی نیروهای اشغالگر آمریکایی نیاز دارد، و همزمان این نیروهای اشغالگر خواهان آن هستند که نیروهای عراقی از آنان در برابر حملات مقاومت، حمایت کند. چگونه کسی که نمی‌تواند از خود حمایت کند، از دیگری حمایت خواهد کرد؟».
این مسئول النجباء در پایان خاطر نشان کرد: «ما امروز در برابر این حمله به کتائب حزب الله قرار داریم. احساس می‌کنیم که همگی سربازان این گروه مقاوم و مجاهد هستیم. در هر موقعیت با آنان خواهیم بود تا خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی صورت گیرد».
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق هفته گذشته به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور داشتند یورش بردند و تعدادی از نیروهای الحشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.
پس از آزاد شدن این نیروها، «محمد الصیهود» عضو ائتلاف «دولة القانون» عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور خبر داد و گفت: «هدف آمریکا این است که به بهانه حفظ امنیت، سرویس مبارزه با تروریسم را به درگیری با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی سوق دهد»





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰