کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعمیرات رکورددار در نیروگاه شهید سلیمی نکا

12 تير 1399 ساعت 8:20

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا و در دمایی نفس‌گیر تعمیرات غیرمترقبه و تعویض پره‌های آسیب دیده توربین واحد ۴ بخاری با رکوردی کمتر از ۱۰۰ ساعت محقق شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در گفت‌وگو با خبرنگار در ساری از تعمیر غیرمترقبه و تعویض پره‌های آسیب دیده توربین واحد ۴ بخاری با رکوردی کمتر از صد ساعت و در شرایطی بسیار سخت خبر داد.

وی افزود: زمان صرف شده برای تعویض پره‌های آسیب دیده را کمتر از ۴ شبانه‌روز است، با توجه به دمای بالای توربین و احتساب زمان خنک‌کاری و ایجاد شرایط مناسب برای کار، در شرایط عادی برای انجام این فعالیت تعمیراتی ۱۵ روز زمان پیش‌بینی می‌شود.
نعمتی تصریح کرد: به‌دلیل وقوع این حادثه در ایام پیک مصرف تابستان و نیاز شدید شبکه برای تأمین برق مشترکان و قدرت بالای تولید واحدهای بخاری این نیروگاه همکاران توانمند و متعهد ما با همت مثال زدنی، روحیه جهادی و از خودگذشتگی به دل گرما زدند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: همکان ما در دمای نفس‌گیر بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در محیط کاری و رطوبت ۹۰ درصدی هوا توانستند این فعالیت دشوار تعمیرات را با به‌کاربستن شیوه‌های ابتکاری در کمتر از ۴ شبانه‌روز به سرانجام برسانند و بار دیگر رکوردتازهای در کارنامه درخشان خدمت‌رسانی صنعت برق کشور به‌دست کارکنان نیروگاه نکا رقم خورد.
  این مسؤول گفت: این واحد با ظرفیت تولید اسمی ۴۴۰ مگاوات، در ساعت ۲۱ و ۲۸ دقیقه سوم تیرماه جهت بررسی دلایل افزایش ارتعاش پله‌ای یاتاقان‌های توربو ژنراتور از مدار خارج شد، در بررسی‌های اولیه، شکست یکی از پره‌های ردیف آخر سمت ترنینگیر توربین فشار ضعیف و وارد آمدن آسیب در اثر برخورد تکه‌های جدا شده پره شکسته با پره مجاور و سوراخ شدن تعدادی از لوله‌های کندانسور سمت غربی محرز شد.
 

 
 
 
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مصرف شبکه، برای تسریع در انجام تعمیرات، تعویض پره‌های آسیب دیده و بازگشت مجدد واحد به مدار تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت انجام شد و واحد با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
 واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 429984

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429984/تعمیرات-رکورددار-نیروگاه-شهید-سلیمی-نکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com