تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۹۵۵
پایگاه خبری شبکه العهد عراق با تأکید بر لزوم شکایت بغداد از واشنگتن به خاطر به شهادت رساندن نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی ، از اینکه عراق اقدامی علیه آمریکا و رئیس جمهورش انجام نداده، ابراز تعجب کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنظامیان تروریست آمریکایی اواسط دی 1398 سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی را در یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.
پس از شهادت این دو فرمانده، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران اواسط بهمن 1398 خبر داد که خانواده شهید سلیمانی به زودی از عاملان ترور وی شکایت خواهند کرد.
اسماعیلی گفت که قوه قضائیه و وزارت خارجه اقداماتی در این زمینه انجام دادند، ولی خانواه این دو شهید تأکید کرده‌اند که از متهمان این ترور شکایت خواهند کرد.
وی تأکید کرد که «دو پرونده در عراق آماده است و پیگیریهای مربوط به آن انجام و وارد مرحله جدید شده است. ما نیز آن را در دادگاه بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد».
سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا هم اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به خاطر ترور سپهبد سلیمانی، در محافل بین‌المللی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شکایت خواهد کرد.
رئیسی گفت که ترور شهید سلیمانی، «نقض همه قوانین است و این مسئله به همکاری وزارت خارجه و سایر نهادها، در کمیته حقوق بشر بررسی خواهد شد. باید ترامپ به عنوان متهم ردیف اول محاکمه شود و از نظر قضائی تحت تعقیب قرار گیرد».
پایگاه خبری شبکه العهد عراق با مقایسه رفتار تهران و بغداد در قبال ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، گزارش داد: «به جای اینکه شهادت قاسم ژنرال قاسم سلیمانی و مجاهد ابومهدی المهندس –آن گونه که آمریکا می‌پنداشت- موجب تضعیف مقاومت اسلامی شود، ولی شهادت این دو نفر نه تنها باعث تقویت مقاومت در منطقه شد، بلکه این جریان را در همه کشورهای جهان تقویت کرد».
به گزارش العهد، این دو شهید والا مقام، به نماد مقاومت اسلامی بدل شدند و این نمادین بودن، محدود به دوران کنونی ما نخواهد بود، بلکه تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.
بنا بر این گزارش، اقدام آمریکا و همپیمانانش در نزدیکی فرودگاه بغداد در به شهادت رسیدن این دو شهید بزرگوار، به معنای واقعی کلمه جنایت تروریستی است و جای هیچ شک و بررسی وجود ندارد. به همین دلیل، بر اساس حقوق بین‌الملل، این جنایت مستوجب سخت‌ترین مجازات است.
به گزارش این پایگاه، پاسخ گروههای مقاومت به شهادت این دو شهید، «برای آمریکا، دردناک و سخت بود، ولی این جنایت نباید بدون بازخواست بین‌المللی آمریکا و همپیمانانش، باقی بماند. جمهوری اسلامی این کار را انجام داد و علیه آمریکا، شکایت کرد».
در پایان این گزارش آمده است، نکته عجیب در این موضوع، این است که «عراق در قبال این جنایت سکوت کرده است. بهتر بود که به خاطر وفاداری به خون شهدا، عراق نیز همین اقدام را انجام می‌داد یا دستکم در راستای اخراج هر چه سریعتر نیروهای آمریکایی از عراق، حرکت می‌کرد».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷