کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه روابط ایران و روسیه با موافقت‌نامه‌های فرهنگی

7 تير 1399 ساعت 15:05

در جریان دیدار سفیر جدید روسیه در تهران با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت توسعه روابط بین ایران و روسیه در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی تأکید شد.



به گزارش بلاغ، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لوان جاگاریان، سفیر جدید روسیه در تهران ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار و درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت‌وگو کرد.
ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به ﺳﻴﺮ ﺗﺤﻮﻝ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﻭﺳﻴﻪ گفت: در گذشته‌های دور بین ایران و روسیه روابط فرهنگی وجود داشته است، اما اکنون این روابط بیش از گذشته توسعه یافته و در مسیر تعاملی قرار گرفته است.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط فرهنگی با روسیه به ویژه در زمینه ایجاد کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، تأکید کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس را بسیار مؤثر دانست و افزود: اعتقاد داریم که این گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تماماً موفق بوده است.
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران هم در سخنان خود، بر تقویت گفت‌وگوهای دینی برای رسیدن به یک فهم مشترک تأکید و آمادگی فدراسیون روسیه برای گسترش روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
او بر اشتراک‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: از برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس و ایجاد کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم.
در پایان این دیدار، توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چار چوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی مورد توجه دو طرف قرار گرفت.
 


کد مطلب: 429557

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429557/توسعه-روابط-ایران-روسیه-موافقت-نامه-های-فرهنگی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com