تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۵۳۵
از زمان آغاز شیوع کروناویروس در جهان توصیه‌های مختلفی در مورد استفاده از ماسک به منظور مقابله با گسترش هر چه بیشتر این ویروس مطرح شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ابتدا با شیوع کروناویروس جدید مقامات و کارشناسان بهداشت و درمان استفاده از ماسک را ضروری نمی‌دانستند سپس تاکید کردند که لازم است افراد بر ضرورت استفاده از ماسک آگاهی داشته باشند. اکنون بسیاری از آنان بر این باورند که به منظور ادامه یافتن فعالیت‌های اقتصادی و نجات جان ده‌ها هزار نفر لازم است افراد استفاده از ماسک را رعایت کنند.
اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا به تمامی افراد توصیه کرده است که در صورت حضور در اماکن عمومی باید با ماسک صورت خود را بپوشانند همچنین استفاده از ماسک به این مفهوم است که ناقلان خاموش کروناویروس که علائمی از بیماری در آنان مشاهده نمی‌شود ویروس را به افراد دیگر انتقال نمی‌دهند.
طبق بررسی موسسه ارزیابی و سنجش سلامت در دانشگاه واشنگتن، درصورتی‌که ۹۵ درصد از مردم آمریکا هنگام حضور در اماکن عمومی ماسک به صورت داشته باشند تا ماه اکتبر از فوت ۳۳ هزار نفر پیشگیری می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان اما چرا دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از ماسک از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تغییر کرده است؟ چند ماهی از بروز کروناویروس جدید نمی‌گذرد و محققان همچنان در حال بررسی این ویروس و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند که در مطالعات بیشتر دلایل ضرورت استفاده از ماسک مشخص شد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
این ویروس به‌راحتی از طریق صحبت کردن و تنفس گسترش پیدا می‌کند.
کروناویروس جدید قدرت سرایت بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که هر فرد آلوده به کروناویروس می‌تواند دو تا سه نفر دیگر را نیز آلوده کند.
احتمال انتقال کروناویروس از فردی که دچار علائم بیماری نیست، بالاست.
دوره کمون کروناویروس طولانی است. در نتیجه ممکن است فرد آلوده پیش از آگاهی از بیماری ویروس را به افراد دیگر منتقل کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما