تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۴۸۸
کیکاووس سعیدی گفت: در بحث قانون منع بکارگیری بازنشسته ها تابع قانون هستم اما به نظرم باید برای ورزش تدبیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا نیروهای متخصص یک دفعه از چرخه خارج نشوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفتگو ، درباره ی اینکه با اجرایی شدن بخشنامه حذف شرایط سنی از قانون منع به کار گیری بازنسشته ها، او نیز مشمول قانون بازنشستگی می شود، بیان کرد: فصل الخطاب هر مسئله‌ای در ایران قانون است. قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید و برخی موارد ایثارگری نیز تغییر کرد و ما هم براساس شرایط ایثارگری حضور داریم. اکنون ابهامی در مورد سن بازنشستگی وجود دارد که وزارت ورزش این موضوع را از مراجع ذی ربط پیگیر است. با این حال ما هم تابع قانون هستیم و هر چیزی قانون حکم کند شامل همه می شود و استثنا هم ندارد.
او ادامه داد: اما در حوزه جهانی ورزش، سطوح عالی و میانی مدیریت از همین سنین آغاز می شود. در همین سنین که ما افراد بازنشسته را می کنیم، افراد در فدراسیون های بین المللی  و کمیته بین المللی المپیک  مسئولیت های میانی  و عالی می گیرند. در ایران هم نهادهایی داریم که اتفاقا به لحاظ شرایط سنی  و تجربی، افرادی با سن بالاتر انتخاب می شوند تا فرد از لحاظ سطح تجربه و پختگی به حد اعلایی رسیده باشد.
سعیدی با اشاره به بحث جایگزین کردن نیروهای جوان تصریح کرد: بحث جایگزینی نیروهای جوان، سیاست خوبی است و معتقدم باید دنبال شود اما این را هم باید در نظر گرفت طبق قانون به ازای خروج سه نفر، یک نفر جایگزین می شود. البته آن یک نفر  هم بلافاصله جایگزین  نمی شود بلکه پروسه طولانی قانونی دارد و باید آزمونهای استخدامی مختلف برگزار شود.
 او افزود: من به لحاظ شخصی مشکلی با موضوع بازنشستگی ندارم و اگر از حوزه اجرا خارج شوم به حوزه تخصصی و فنی خودم که کاراته است، وارد می‌شوم و در عرصه ورزش هستم. اما بر اثر این تدابیر، برخی از کارکشته های ورزش را از دست دادیم که حتی کرسی های بین المللی داشتند. جایگزین کردن در آن کرسی ها هم سالها زمان می برد.  در واقع فرد به سن پختگی می رسد که  باید لابی ها لازم را برای گرفتن کرسی موثر انجام دهد اما به مشکل بازنشستگی می خورد. بنابراین با این شرایط کرسی بین المللی نخواهیم گرفت. چون کرسی های مهم بین المللی نیاز به لابی و سالها تلاش و شناخته شدن دارد و به این سادگی نیست با یک مکاتبه  و حضور در یک  کنگره و اجلاس بتوان کرسی مهم گرفت. برای نمونه بعد از کرسی که  آقای هاشمی طبا در کمیته بین‌المللی المپیک داشت  و آن را از دست دادند دیگر نتوانستیم کسی را جایگزین کنیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین گفت: به عنوان یک کارشناس با سابقه در حوزه ورزش معتقدم باید برای حوزه ورزش تدبیر ویژه ای اتخاذ شود تا نیروهای با تجربه، صاحب صلاحیت و متخصص یک دفعه از چرخه خارج نشوند. در بحث جانشین پروری هم ساز و کاری در نظر گرفته شود تا خلاء ایجاد نشود.
او در پایان گفت: من تا پایان دوره کمیته ملی المپیک انگیزه دارم تا در کنار آقای صالحی امیری کارهایی که برنامه ریزی شده را به سرانجام برسانیم. اما باز هم هر چه مصلحت باشد مشکلی نخواهم داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷