کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقوق بشر آمریکایی اهرمی برای تخریب و تحریم کشورها شده است

6 تير 1399 ساعت 18:20

امام جمعه نکا گفت: آمریکایی‌ها یک حقوق ساختگی به عنوان بهانه همیشگی و ثابت امپریالیسم و جهان‌داران سرمایه‌داری درست کنند تا با این بهانه به هر کشوری بخواهند تاخت و تاز کرده و آنجا را تخریب کنند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به موضوع حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: ما یک حقوق خدایی داریم اما آمریکایی‌ها یک حقوق ساختگی به عنوان بهانه همیشگی و ثابت امپریالیسم و جهان‌داران سرمایه‌داری درست کنند تا با این بهانه به هر کشوری بخواهند تاخت و تاز کرده و آنجا را تخریب کنند.

وی افزود: حقوق بشر آمریکایی می گوید اسرائیل حق دارد و بشر این‌ها هستند اما فلسطینیان و مردم بی‌دفاع فلسطین حق ندارند، می‌گویند شاهزاده‌های عربستان بشر هستند و حق دارند اما کودکان گرسنه یمن از نظر اینها بشر نیستند پس بمیرند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: یک خبرنگار منتقد عربستانی در سفارت این کشور در ترکیه به شکل فجیعی کشته شد و معلوم نیست با اعضای بدنش چه کار کردند اما از عربستان به عنوان قاتل او حمایت می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه تمام ثروت دنیا در اختیار ۱۰ درصد مردم است اضافه کرد: مگر سیاهان بشر نیستند، ۳۳۰ میلیون نفر در آمریکا زندگی می‌کنند که ۴۰ میلیون نفر یعنی حدود ۱۳ درصد آن‌ها سیاه و رنگین‌پوست هستند که از نظر آن‌ها بشر نیستند و سیاهان حق حیات ندارند و آن‌ها هستند که باید اجازه دهند سیاهان در این دنیا نفس بکشند.
وی گفت: اما در اسلام سفید و سیاه، عرب و عجم نداریم و هیچکدام بر دیگری برتری ندارند همه بنده خدا و در برابر قانون الهی مانند دندانه های شانه هستند اما از نظر حقوق بشر آمریکایی سیاهان حق حیات ندارند البته هر سفیدی نیز اگر در آمریکا در برابر سیستم سرمایه‌داری قیام کند باید نابد شود حتی فرقی هم نمی‌کند که در آمریکا زندگی کند یا نه.

محمدی لائینی تصریح کرد: امروز حقوق بشر آمرکیایی تبدیل به بهانه ثابت برای تحریم کشورها نیز شده است اما خودشان در یک مرتبه بیش از ۳۰۰ مسافر ایرانی بی‌گناه را در هواپیما مورد اصابت قرار دادند و این حقوق بشر آمریکایی است.

وی افزود: وقتی که کار به اینجا برسد دیگر پرچم یک کشور نیز ارزشی ندارد برهمین اساس امروز باید ببینیم خود آمرکایی‌ها با پرچم این کشور و نمادهایشان در دل آمریکا چه کار کردند.
 
* مراقبت قبل از افتادن در چاه
محمدی لائینی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، به موضوع مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اظهار کرد: ده‌ها سال است که ما درحال مبارزه با مواد مخدر هستیم اما به ما بگویند که ما پیروز شدیم یا مواد مخدر، چراکه اوضاع بسیار پیچیده بوده و باید بسیار مراقب باشیم.
وی افزود: در این مسیر ابتدا باید خودمان مراقبت کنیم یعنی پدران، مادران و جوانان مواظب باشند و زندگی را کنترل، مهار و مدیریت کنند، آن‌هایی که برای درآوردن دیگران از چاه هزینه می‌کنند چرا از اول هزینه نمی‌کنند که این فرد در چاه نیفتد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: مگر نمی‌بینیم کسی که وارد این وادی شد به چه مشکلاتی از رفتن خدا و زن تا سرمایه دچار می‌شود که نه دنیا دارد و نه آخرت و این باید عبرت باشد برای ما که چه بلایی سر جامعه ما می‌آید که سبب دلخوشی دشمنان است که تعداد شیعیان کم می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: باید دست مافیای مواد از بالاتر قطع شود که اگر این اتفاق بی‌افتد کبوتران بی‌گناه معصومم در مسلخ مواد اینچنین قربانی نمی‌شوند که ما بعدها برای مبارزه با مواد کار کنیم بلکه باید فکر و تصمیم تازه باید داشته باشیم و جوانان را نجات دهیم.
 
* به داد حرمت امام‌‌زادگان باید رسید
وی سالروز سوء قصد به جان رهبر انقلاب در سال ۶۰ را مناسبت دیگر خواند و گفت: خدا نخواست و این شخص را به عنوان ذخیره بزرگ الهی برای ما نگه داشت تا ما سال‌های سال از وجود نازنین ایشان بهره‌مند شویم.

محمدی لائینی ادامه داد: همین منافقین در یک روز بعد دست به جنایت بزرگتری زدند و دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند که شهید مظلوم بهشتی و یاران وی را از ما گرفتند درحالیکه  وی معمار بزرگ دستگاه قضا، موتور انقلاب، یک ملت و خار چشم دشمنان بود.

وی به سالروز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه نیز پرداخت و افزود: در ایران بیش از پنج هزار امام زاده داریم که این افتخار برای ما ایرانیان است که اینجا را مأمن خود دانسته اند چراکه امام زادگان تنها مرقد و آرامگاه ندارند بلکه مرقد آنان مزار یعنی محل زیارت، پناهگاه و آرام‌بخش ارادتمندان است.

امام جمعه نکا اذعان کرد: متاسفانه در ایام تعطیلی و غیرتعطیلی در اطراف این امام‌زادگان افرادی حضور پیدا می‌کنند که حرمت آن‌ها را حفظ نمی‌کنند درواقع این افراد امام‌زاده نمی‌شناسند و تنها برای تفریح به لهو و لعب می‌پردازند که همه در قبال این اتفاقات مسئول هستیم.
 
* ایران؛ مدینه فاضله بالقوه
این مسئول در ادامه ایران را کشوری بسیار غنی توصیف و اضافه کرد: از همه جهت ما کمبود نداریم بلکه تا ۴۰۰ میلیون نفر را ایران می‌تواند تغذیه کند اما چرا مشکل داریم به این دلیل که بسیاری از موارد را رعایت نمی‌کنیم.

وی گفت: ما اصراف می‌کنیم اما اگر مانند مردم چین بودیم یک میلیارد جمعیت را می‌توانسیتم با همین ایران فعلی خود تغذیه کرده و نگه داشته باشیم از سوی دیگر از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی در سطح بالایی قرار داریم که بسیار از آن بالقوه است مگر اینکه جوانان، مسئولان و مردم متحد شوند و پای کار بیایند و این ظرفیت‌ها به فعل در بیایند که در این صورت ایران مدینه فاضله می‌شود.
 


کد مطلب: 429437

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429437/حقوق-بشر-آمریکایی-اهرمی-تخریب-تحریم-کشورها-شده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com