تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۲۹۴۰۶
دادستان عمومی و انقلاب میاندورود گفت: متاسفانه در میاندورود با جمعیت حدود 56 هزار نفری در یک سال گذشته 20 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شد.
۰
plusresetminus
ورود بیش از 20 هزار پرونده در سال 98/ توهین و فحاشی رتبه نخست جرائم میاندورود
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سیدجواد هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با بیان اینکه کارکنان قوه قضاییه تمام تلاش خود را دارند تا خدمت کافی و وافی به مردم داشته باشند، اظهار کرد: اگر قوه قضاییه بالنده و زنده باشد امنیت جانی، مالی و روانی جامعه تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سلامت جامعه به سلامت دستگاه قضایی آن است اگر دستگاه قضا برپا کننده عدل نباشد آن جامعه، جامعه سالمی از نظر آرامش روحی، روانی، اجتماعی و... نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب میاندورود با اشاره به پویایی ایجاد شده در قوه قضاییه با ورود آیت الله رئیسی، خاطرنشان کرد: در این شهرستان هم دستگاه قضایی به همراه مراجع انتظامی و اطلاعات و همکارانی که همراه هستند شبانه روز بیدار هستند تا امنیت مردم حفظ شود.

هاشمی با بیان اینکه در یک سال گذشته در میاندورود با 56 هزار نفر جمعیت متاسفانه 20 هزار پرونده تشکیل شد، تصریح کرد: دو هزار و 565 پرونده به شورای حل اختلاف فرستاده شد که با پرونده‌های قبلی در مجموع دو هزار و 700 پرونده رسیدگی شد که 518 مورد به صلح و سازش ختم شد.

وی تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا را 12 هزار و 111 مورد بیان کرد و گفت: 12 هزار و 132 پرونده در یک سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت، همچنین پنج هزار و 678 پرونده وارد دادگاه شد که شش هزار و 515 پرونده رسیدگی شد و همچنین دو هزار و 665 شکایت مطرح شد و به‌دلیل نبود مدارک کافی به صدور حکم ختم نشد.

هاشمی پنج جرم اول میاندورود را توهین و فحاشی، سرقت، تصادف، دعوا و درگیری و تهدید اعلام کرد و افزود: توهین و فحاشی یک هزار و 462 مورد، تصادف یک هزار و 138 مورد، تهدید 707 مورد بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب میاندورود در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی مصمم است که خدمات بهتر و بیشتری به مردم داشته باشد، مردم انتقاد و پیشنهاد را به ما برسانند تا ما خود را کامل کنیم و بتوانیم دستگاه قضایی قدرتمندی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴