تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۱۶۶
رئیس پارلمان لیبی در طبرق واقع در شرق این کشور اعلام کرد، از مداخله مصر برای دستیابی به آتش‌بس در کشورش حمایت می‌کند اما رسما این درخواست را نخواهد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی به شبکه الحره گفت: قبلا در برابر پارلمان مصر گفته بودم که احتمالا درخواست مداخله مصر را مطرح کنم اما تا به الان این کار نکرده‌ام و فقط بار دیگر بر موضع قبلی خود تاکید می‌کنم که همان تایید نقش مصر و اعلامیه قاهره است.
این مقام لیبیایی اظهار کرد: مداخله رسمی در صورت مخالفت دولت وفاق و هم‌پیمانش، ترکیه با طرح‌های آتش‌بس و تهدید شهرها و مناطق حیاتی در کشور امری وارد است.
صالح خاطرنشان کرد: در صورت تعدی نیروهای وفاق و نیروهای هم‌پیمانانش از خطوط معین و تشکیل خطری بر موسسات حساس در کشور مداخله را رسما درخواست خواهم کرد.
صالح تاکید کرد:‌ خطر در پس استقرار مزدوران و شبه‌نظامیان خارجی در مناطق مختلف کشور است و مداخله مصر هرگز با هدف جنگ نخواهد بود بلکه مداخله برای پایان دادن به درگیری خواهد بود و پارلمان از منافع، آتش‌بس و اعلامیه قاهره حمایت می‌کند و جامعه جهانی نیز حامی این روند است.
رئیس پارلمان لیبی همچنین به خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گفت، ملت لیبی تلاش‌های عبدالفتاح سیسی در زمینه آتش‌بس را حمایت می‌کنند، ما در صورت لزوم مداخله ارتش مصر را درخواست خواهیم کرد اگر شبه‌نظامیان تروریست از خطوط قرمز عبور کنند.
او ادامه داد: پارلمان شرق لیبی تنها قدرت منتخب و نماینده مردم کشور است و اعضای آن با تمام اقشار جامعه بر حمایت از تلاش‌های سیاسی به توافق رسیده‌اند چه در زمینه اجرای اعلامیه قاهره برای آتش‌بس یا ازسرگیری مذاکرات لیبی – لیبی یا با آمادگی برای مداخله نظامی قانونی برای کمک به ملت لیبی.
صالح خاطرنشان کرد: سیسی طرفدار موضعی علیه موضع دیگر نیست همانطور که مصر حامی هیچ طرفی مقابل طرف دیگر نیست، سیسی همه را به مذاکره و حل مسالمت آمیز دعوت می‌کند.
رئیس پارلمان شرق لیبی همچنین تاکید کرد: در صورت نفوذ به سرت و الجفره مداخله نیروهای مسلح مصر برای کمک به ارتش لیبی را درخواست خواهیم کرد در آن زمان مداخله مصر برای حمایت از حقوق این کشور خواهد بود.
صالح درباره موضع جامعه جهانی درباره تحولات لیبی هم گفت: تقریبا بین جامعه جهانی بر سر طرح مصر یعنی حل بحران لیبی توافق و اجماع وجود دارد ما واکنش‌هایی در تایید اعلامیه قاهره از روسیه، آمریکا و کشورهای عربی و اروپایی دریافت کرده‌ایم به خصوص بعد از کشتارهای گروه‌های شبه نظامی در ترهونه، مصراته و غرب لیبی.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴