تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۴۲۸۵۵۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پشت پرده انحلال جهاد سازندگی توطئه بود تا این نهاد انقلابی را حل و هضم کنند.
۰
plusresetminus
نماینده مجلس: انحلال جهاد سازندگی یک توطئه بود

به گزارش بلاغ، سید رضا تقوی در گفت‌و‌گو با رادیو اقتصاد درباره جهاد سازندگی اظهار داشت: بیست و هفتم خرداد ماه سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل نهاد انقلابی جهاد سازندگی از سوی امام خمینی رحمت‌الله علیه صادر شد. این نهاد تشکیل شد تا خرابی‌ها و محرومیت‌های برجا مانده از رژیم طاغوتی را ترمیم کند.

 وی افزود: این نهاد از همان آغاز به دورترین نقاط کشور رفت تا در کنار محرومان و زجرکشیدگان باشد و با جان و دل به آنان خدمت کند. جهاد سازندگی بارقه امیدی برای محرومان و مستضعفان شد و در ضمن گام‌های بلندی در راستای توسعه و آبادانی مملکت برداشت.

 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دومین فلسفه تشکیل جهاد سازندگی، بهره‌گیری از نیروهای عظیم انقلابی در کشور بود چرا که خیل عظیمی از جوانان انقلابی آماده به خدمت و عاشق فعالیت‌های انقلابی بودند.

تقوی درباره روند انحلال جهاد سازندگی گفت: این نهاد انقلابی طبق یک سیاست گام به گام ابتدا در قالب یک وزارتخانه و سپس ادغام در وزارت کشاورزی منحل شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی همان زمان طی نامه‌ای به رئیس‌دولت اصلاحات فرمودند که این نگرانی وجود دارد که تشکیلات مبارک جهاد سازندگی با  آثار و تجربه‌های موفق و مثال زدنی در وزارتخانه جدید حل و هضم شود و بی‌تردید این اقدام یک خسارت بزرگ برای کشور و نظام خواهد بود.

وی ادامه داد: این نهاد پر برکت با چنین حرکتی از صفحه فعالیت‌های انقلابی حذف شد. این حرف بدین مفهوم نیست که وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه بدی است یا نیرو‌های جهادی در این وزارتخانه حضور ندارند بلکه ساختار وزارتخانه‌ها و تشکیلات اداری کشور به گونه‌ای است که نمی‌گذارد نیروهای فعال بال بزنند و در آسمان خدمت پرواز کنند.

به گزارش فارس، نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پشت پرده قضیه انحلال جهاد سازندگی یک توطئه بود تا این نهاد انقلابی را حل و هضم کنند وگرنه جهاد سازندگی و سپاه دو بال انقلاب اسلامی بودند.

تقوی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۵ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد، افزود: طرح تشکیل جهاد سازندگی با همان ویژگی‌های نهادی، به کمک دیگر نمایندگان مجلس یازدهم دنبال خواهد شد. این طرح به دنبال گسترش تشکیلات دولتی، افزودن نیروی انسانی در بدنه دولت و تحمیل کردن بار اضافی به بودجه دولت نیست بلکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت رسانی به محرومان و محرومیت زدایی در کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴