تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۰۸۴
با مشخص شدن این مسئله که ویروس کرونا ظاهراً قرار نیست به این زودی‌ها صحنه را ترک کند، کشورهای مختلف خود را برای همزیستی با این ویروس آماده می‌کنند.
۰
plusresetminus
کشورها یکی پس از دیگری آماده همزیستی با کرونا می‌شوند

به گزارش بلاغ، برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، از مرز هشت میلیون نفر در جهان گذشته وشمار فوتی‌ها نیز به 436 هزار نفر رسیده است. کرونا ظاهراً دولت مستعجل نبوده و قرار نیست به این زودی‌ها صحنه جهانی را ترک کند و به همین خاطر، کشورهای مختلف یکی پس از دیگری در حال پذیرش این واقعیت هستند که باید با این ویروس کنار بیایند. «آنتونی فائوچی»، رئیس‌«مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی» آمریکا، طی جدیدترین اظهارات خود، از احتمال طولانی‌تر شدن دوره کرونا در این کشور و عدم بازگشت به روال عادی صحبت کرده است. فائوچی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا، هشدار داد که احتمال دارد تا سال آینده(2021 میلادی) وضع به روال عادی پیش از کرونا باز نگردد.فائوچی با اشاره به اعتراضات سراسری علیه تبعیض نژادی در آمریکا، از حضور مردم با وجود خطر شیوع ویروس کرونا، ابراز نگرانی کرد و گفت: «احتمال دارد مجبور شویم دوباره محدودیت‌های کرونایی را اعمال کنیم. احتمال دارد کرونا در چندین مرحله باز گردد و من فکر نمی‌کنم پاییز یا زمستان امسال روالی عادی داشته باشیم». در آمریکا تا کنون بیش از 116 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

فرانسه
اما، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه‌، از پایان محدودیت‌های کرونایی و سرعت بخشیدن به فرآیندهای اقتصادی در این کشور خبر داد.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که رستوران‌ها و کافه‌ها در مناطق مختلف پاریس به‌طور کامل بازگشایی خواهند شد. ماکرون گفت: « چاره‌ای جز همزیستی با کرونا وجود ندارد و با همکاری اروپا طرح اقتصادی جدیدی در فرانسه اجرایی خواهد شد».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴