نماینده ولی فقیه در مازندران:

مصوبه سفر دولت را چه کسی باید پیگیری کند

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۲۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نداشتن مرکز برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: مرکز استان نباید تا این اندازه فقیر باشد.
۰
plusresetminus
بلاغ-اعضای برگزاری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی بعد از ظهر امروز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای برگزاری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی تصریح کرد: اسلام درباره اصل کتاب هیچ کمبودی ندارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ مکتب آسمانی و ایدئولوژیک به اندازه اسلام به کتاب، قلم و دانش سفارش نکرده است، بیان کرد: امروز هر مسئولی برای ورود به عرصه خدمتگزاری باید برنامه اعلام کند و پیامبر اعظم ما در آن برهه برنامه خود را با کتاب معرفی کردند.
طبرسی با بیان اینکه پیامبر (ص) در عصری مبعوث شد که تعداد نویسندگان به اندازه انگشتان یک دست نبود، ادامه داد: پیامبر برنامه‌ای بر پایه علم و دانش ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه از این جهت نیازمند مشوق نیستیم، گفت: مشوق ما در حوزه علم و دانش، پیامبر و ائمه هستند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پرداختن به امر کتاب و کتابخوانی بهترین سرگرمی و از کارهای فاخر است، یادآور شد: دشمن در گذشته ادعای نظامی‌گری داشت و امروز بر علم و دانش تکیه دارد و درصدد انحصارطلبی علمی است اما از برکات انقلاب اسلامی این است که توانستیم به دانش و علوم بسیاری دست یافته و به دنیا عرضه کنیم.
وی با اشاره به اینکه مازندران نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب متفاوت در طول سال است، خاطرنشان کرد: سطح سواد و تحصیلات دانشگاهی در مازندران بالاست و به همین دلیل باید از برگزاری نمایشگاه کتاب حمایت کرد.
خطیب جمعه مردم ساری با اشاره به اینکه کتاب خریداری می‌شود اما اینکه چه اندازه توانسته‌ایم از این فرهنگ استفاده کنیم باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: انسان مانند درختی است که ریشه در سر دارد و هر اندیشه، برنامه و حرکتی از تفکر ریشه می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باسوادی جامعه سبب رشد و پیشرفت است، اضافه کرد: مسئله مرکز نمایشگاهی مایه نگرانی همه مسئولان استان است.
طبرسی با اشاره به اینکه مرکز استان نباید تا این اندازه فقیر باشد، گفت: یک کتابخانه استاندارد هم از لحاظ منابع و هم از لحاظ فضا نداریم.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز دائمی نمایشگاهی در مرکز استان از مصوبات سفر دولت است، بیان کرد: اما چه کسی باید این معما را حل کند.
طبرسی با اشاره به اینکه استقبال مردم از نمایشگاه کتاب خوب است، تصریح کرد: عنوان‌های کتاب‌ها شاید مختلف باشد اما اغلب در محتوا متفاوت نیستند.
وی با بیان اینکه در برخی کتاب‌ها خطر فکری معنوی مشاهده می‌شود، ادامه داد: کتاب‌های در خور شان مردم استان در نمایشگاه عرضه شود.
طبرسی یادآور شد: بررسی شود چه کتاب‌هایی در نمایشگاه کتاب سال گذشته مورد استقبال قرار گرفته تا ناشران در همان حوزه کتاب ارائه کنند.
هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی هشتم تا چهاردهم بهمن ماه در ساری برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما