تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۲۷۹۷۲
7 باشگاه لیگ برتری با نگارش نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواستار آن شدند این فدراسیون عواقب ناشی از شروع مسابقات لیگ را برعهده گیرد.
۰
plusresetminus
درخواست 7 باشگاه لیگ برتری از فدراسیون فوتبال/عواقب ناشی از شروع لیگ را برعهده بگیرد!
به گزارش بلاغ، در فاصله کمتر از 10 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر، هنوز تردیدهای جدی برای چند باشگاه درخصوص آغاز لیگ برتر وجود دارد و حالا 7 باشگاه خصوصی فوتبال ایران و دو باشگاه بحران زده با ارسال نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند اعلام کرده‌اند که از حضور در ادامه مسابقات لیگ نوزدهم معذور هستند.

بر اساس اعلام برخی رسانه‌ها، باشگاه‌های تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین ‌سازی، پارس جنوبی، پیکان و نساجی ارسال کنندگان این نامه بودند که این بار امضای بازیکنان خود را هم زیر نامه دارند و در متن آن نیز نوشته‌اند: «مقایسه لیگ کشور عزیزمان با سایر کشورها به دلایل مختلف قیاس مع الفارق است. از جمله اینکه فقط در کشور ماست که فدراسیون و سازمان لیگ با وجود سیر صعودی ابتلا به کووید 19 اصرار به برگزاری ادامه مسابقات لیگ دارد.»

همچنین در ادامه از بزرگان فوتبال پرسیده شده که بر مبنای کدام دلیل منطقی و علمی یقین حاصیل کرده‌اند که وضعیت کشور از حیث شیوع و خطر ابتلا به این بیماری کشنده بهتر از سه ماه قبل است تا وجدان بیدار نیز در پی آن حکم به پذیرش ادامه مسابقات دهد. در این نامه از فدراسیون فوتبال خواسته شده تا عواقب ناشی از شروع لیگ را برعهده بگیرد. در نامه 7 باشگاه تاکید شده که در صورتی که فدراسیون پاسخگوی این نامه و درخواست تیم‌ها نباشد، موضوع را به نهادهای بین‌المللی از جمله فیفا ارجاع خواهند داد تا مشکل به این شکل حل شود. گویا این نامه را در ابتدا چهار باشگاه امضا کرده‌اند و در ادامه پارس جنوبی، پیکان و حالا نفت مسجدسلیمان نیز به جمع تیم‌های انصراف دهنده اضافه شده‌اند.

ویسی:از فدراسیون تضمین خواستیم
انتشار این خبر با واکنش برخی باشگاه رو‌به‌رو شد. عبدالله ویسی سرمربی پیکان درباره این نامه گفت: ما از شرکت در لیگ انصراف نداده‌ایم و این حرف‌ها دروغ است. ما فقط نامه‌ای را امضا کردیم و در آن خواستیم فدراسیون فوتبال تضمین کند که مسائل بهداشتی در تمرینات رعایت می‌شود.  او ادامه داد: من ویسی چه کاره هستم که بگویم لیگ برگزار بشود یا نه. من و باشگاه پیکان تابع تصمیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستیم و وظیفه مان هست از تصمیم آنها تمکین کنیم. مطمئنا اگر بگویند بازی کنید ما هم بازی می‌کنیم و اعتراضی به این موضوع نداریم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سؤال که آیا خودش زیر این نامه را امضا کرد یا نه هم گفت: بله من آن را امضا کردم ولی به عنوان مثال سرپرست ما آن را امضا نکرد یا 10 بازیکن تیم ما با امضای آن موافقت نکردند. ما فقط گفتیم مسائل بهداشتی رعایت شود و هرگز حرف مان انصراف از شرکت در لیگ برتر نبود.

سیدعباسی:شرایط برای از سرگیری لیگ مهیاست؟
داود سید عباسی مربی تیم شهرخودرو نیز در این باره گفت: اصلاً بحث این نیست که ما مخالف برگزاری بازی‌ها هستیم، بلکه صحبت اصلی این است که آیا شرایط جامعه برای از سرگیری لیگ مهیاست؟ همه ما به‌عنوان فردی از جامعه اخبار را هر روز با دقت بررسی می‌کنیم و می‌دانیم که شرایط اصلاً خوب نیست و آماری که وزارت بهداشت نشان می‌دهد این موضوع را به خوبی ثابت می‌‌کند. متأسفانه می‌بینیم که آمار مرگ و میر هم سه رقمی شده و این مسئله واقعاً نگران‌کننده است. مربی شهر خودرو یادآور شد: الان بحث این است که پروتکل‌های بهداشتی از سوی باشگاه‌ها به مانند بوندس‌لیگا رعایت شود، در حالی که لیگ ما در حالت عادی 100 سال از بوندس‌لیگا عقب است.

چطور تیم‌های لیگ برتری 20 روزه می‌خواهند پروتکل‌های بهداشتی را به مانند تیم‌های آلمانی رعایت کنند؟! اصلاً این امر شدنی نیست و امکانات باشگاه‌های ما این اجازه را نمی‌دهد. به خاطر همین واقعاً نگران سلامتی‌مان با از سرگیری مسابقات هستیم و امیدوارم که مشکل خاصی پیش نیاید.

اصرار فدراسیون به برگزاری مسابقات
با تمام این تفاصیل گویا فدراسیون و سازمان لیگ مصمم به برگزاری مسابقات فوتبال هستند. دیروز سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در گفت‌و‌گویی با رادیو تهران اظهار داشت: خوشبختانه تیم‌ها وارد فاز تمرینی شدند و دوره آماده‌‌سازی خود را سپری می‌کنند. امیدوارم تیم‌ها به خوبی به آمادگی برسند. به خاطر تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات را یک هفته به تعویق‌انداختیم و پیگیر اجرای برخی مسائل سخت‌افزاری هستیم که همکاری کامل در این زمینه وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری به حل مشکلات موجود تا شروع مسابقات تصریح کرد: موضوع فاصله‌گذاری برای نیمکت‌ها، آماده‌‌سازی رختکن‌ها، نصب پَد بهداشتی، ضدعفونی رختکن‌ها، اتاق‌های پزشکی و محل استقرار افراد مد نظر ماست. برای بازیکنان روی نیمکت فاصله ایجاد می‌کنیم تا با فاصله بیشتری کنار هم بنشینند. باشگاه‌ها و مالکان ورزشگاه‌ها هم به ما کمک می‌کنند تا موارد آماده‌باشد. باید امکانات آماده‌باشد. هر هفته قبل از هر بازی از تیم‌های میزبان خواهش می‌کنیم ورزشگاه‌ها را پلمب و ضدعفونی شده تحویل دهند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت یا خیر، گفت: بله. مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت و برگزاری مسابقات در شهرهای قرمز هم مانعی ندارد. به سمتی می‌رویم که تیم‌ها در شهرهای خود میزبانی کنند، مگر اینکه دستورالعمل جدیدی صادر شود. مهدی درخصوص نگران‌کننده بودن خیز مجدد کرونا در کشور خاطرنشان کرد: من هم مانند سایر مردم نگران هستم و خواهش می‌کنم آنها موارد بهداشتی را رعایت کنند. همه تمهیدات را ‌اندیشیده‌ایم و باشگاه‌ها با ما خیلی همکاری داشتند که دور از انتظار بوده است. سلامتی برای آنها در اولویت قرار دارد و سازمان لیگ هم در کنار فدراسیون فوتبال، با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری دارد. امیدواریم این موج شیوع را خیلی خوب رد کنیم و تمرینی برای آغاز لیگ سال آینده داشته باشیم.

صحبت‌های سهیل مهدی نشان می‌دهد فدراسیون تلاش دارد تحت هر شرایطی که شده رقابت‌های لیگ را برگزار کند. امیدواریم انگیزه فدراسیون برای ادامه لیگ تنها مسائل ورزشی باشد وگرنه چه اصراری به برگزاری مسابقاتی است که نیمی از تیم‌های آن حاضر به حضور در میدان نیستند؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴