یادداشتی برای فرماندار سوادکوه شمالی

آنچه برای سوادکوه شمالی می خواستی و آنچه عمل نمودی!

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۷۷۴
مجیزگویی برای استاندار و دولتی که به لطف آنها به آرزوی دیرینه خود رسیدید و فرماندار شدید، جای تعجب ندارد چراکه اگر نبود این رفتارتان، هرگز کسی سکان مدیریت ارشد یک شهرستان را به شما نمی سپرد.
۰
plusresetminus
آنچه برای سوادکوه شمالی می خواستی و آنچه عمل نمودی!
بلاغ -  دیدن صحنه ها و شنیدن اخبار عجیب الخلقه در دولت تدبیر و امید، دیگر برای همه عادی شده و هر روز منتظر وقوع وقایعی نادر در این دوره هستیم. اما امروز در فضای مجازی استان چیزی را دیدیم که در نگاه اول باورش بسیار سخت بود، چشمانم را باز و بسته کردم شاید توهم باشد، اما واقعیت بود و من انگشت به دهان شدم.
فرماندار و مسوول اجرایی یک شهرستان در اقدامی تعجب برانگیز و بی سابقه، نماینده مردم شهرش را به باد توهین و انتقاد گرفت و عجیب تر اینکه با افتخار در فضای مجازی و رسانه ها انتشار داد!!
چند روز پیش شاهد انتقادات تند کمال علیپور، نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ نسبت به برخی عملکرد دولت و مدیران استان بودیم که درستی یا نادرستی آن گردن خودشان است و ما قصد دفاع و یا نقد آنرا نداریم. اما روی سخنم در این یادداشت، جناب منصوریان فرماندار به اصلاح باتجربه سوادکوه شمالی است.
آقای فرماندار، یادتان هست در روز معارفه خود خطاب به آن فرماندار سابق با کنایه گفتید که برو در استانداری تجربه بیاندوز بعد فرماندار شو؟! قطعاً آن جمله را به خاطر دارید چرا که یقیناً برای گفتن آن روزها فکر کردید و با برنامه ریزی به زبان جاری ساختید تا شاید با تجربه 28 ساله خود در وزارت کشور به آن مدیر جوان فخر بفروشید.
اما بدانید که اگر از نظر شما تجربه یعنی این که به نماینده مردم بتازید، ارزانی خودتان. چقدر زود دستتان را برای مردم روکردید تا همگان یقین کنند که در این 28 سال چیزی جز مجیزگویی نیاموخته اید.
البته مجیزگویی برای استاندار و دولتی که به لطف آنها به آرزوی دیرینه خود رسیدید و فرماندار شدید، جای تعجب ندارد چراکه اگر نبود این رفتارتان، هرگز کسی سکان مدیریت ارشد یک شهرستان را به شما نمی سپرد.
آقای منصوریان، به این زودی فراموش کرده اید که برای انجام خدمت چه پیمانی با مردم و نخبگان شهرستان بسته اید که اینگونه کارهای مهم تان را رها کرده و درپی پاسخ به منتقدان هستید؟ اگر فراموش کرده اید لطفاً این جملات را بخوانید شاید برایتان آشنا باشد:
« مدت زماني را كه در خدمتان هستم وقت گرانبهاي شما را هدر نميدهم بلکه تجربيات چندين ساله اداري خود را بكار ميگيرم تا اين شهرستان ازجمله شهرستانهایي باشد كه داراي چشم انداز وبرنامه مدون گردد."
"با كمك مردم شريف و نخبگان اين منطقه بخصوص مساعدت مدیرانی كه درسطح ملي نقش آفريني دارند وميتوانند به ما در اين راه كمك ومساعدت نمايندوهمراهي تنكاتنگ با دونماينده پرتلاش جناب اقاي حسيني وجناب اقاي عليپور كه بارها ثابت نمودند دلسوز شما وحوزه انتخابيه شان هستند ، ميتوانيم با تهيه شاخصهاي برنامه هاي اقتصادي ، اجتماعي وفرهنگي برنامه عملياتي توسعه شهرستان را مانند شهرستانهاي ديگر استان به برنامه افق 1404 رسانده وتدوين نمائيم".
"در اين مقطع که امانت دار مردم هستیم نبايد كاري كنيم كه از قاعده و قانون ورفتارعلمي خارج باشد. اگر بگويم كدام برنامه برايم اولويت بيشتر دارد . شايد صحيح نباشد زيرا همه امور شهرستان برايم دراولويت است . وهمه كارها را با هم به پيش ميبريم از استقرارادارات دولتي گرفته تا برنامه ريزي بلند مدت كه منافع شهرستان ومردم در آن ديده شود.»
 این بخشی از جملات یادداشت منتشر شده از سوی شما در اولین روز کاری تان بود که با عنوان «آنچه برای سوادکوه شمالی می خواهم» با افتخار در سایت فرمانداری انتشار دادید. امروز اما کجای کار هستید؟ چه شد آن خواسته هایتان برای مردم سوادکوه شمالی؟ باید به شما یادآور شوم که شهرستان تازه تاسیس سوادکوه شمالی بسیار کار نکرده دارد که اگر 24 ساعته کار کنید باز هم زمان کم می آورید، حال چگونه فرصت خطابه نویسی دارید، خدا می داند.
بیکاری فارغ التحصیلان، ارتقای علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیرگاه، ساماندهی راه های روستایی، توانمندسازی شهرک صنعتی بشل و ناحیه صنعتی اسلام آباد و رفع مشکل واحدهای صنعتی مستقر در آنها، پی گیری مطالبات بحق مردم لفور از سد البرز، مشکل جدی آب شرب روستاها، استقرار ادارات دولتی، پی گیری مطالبات روستاییان در ارتباط با منابع طبیعی، بحث گردشگری به ویپه در چایباغ، اندرگلی و پل شاهپور، شکوفا نمودن ظرفیت اصناف و بازار، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت هنرمندان، حضور در روستاها و پی گیری و رفع مشکلاتشان، استفاده از ظرفیت شیلاتی منطقه، حل بحران زباله، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و بسیاری دیگر از این دست کارها مسوولیت اصلی شماست که خبرهای خوبی درباره آنها به گوش نمی رسد آقای فرماندار!!
گرچه معتقدم که دفاع از اهداف و برنامه های دولتی که برای استقرارش زحمت کشیده اید هم مهم و هم دینی است که به گردن دارید، اما جایش در فرمانداری نیست، اگر می خواستید اینگونه تمام قد از دولت دفاع کنید و مقاله بنویسید نباید مسوولیت مهم اجرایی یک شهرستان را می پذیرفتید، گرچه هنوز هم برای این کار دیر نیست و با استعفا، هم به وظیفه خود در قبال دولت عمل کنید و هم خیال مردم مظلوم سوادکوه شمالی را آسوده نمایید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
حکومت دروغین رژیم صهیونیستی که اساس و بنیانش بر جنگ، اشغالگری، تجاوز و جنایت گری استوار است و تاریخ شصت هفتاد ساله اش مملو است از حمله و تجاوز به سرزمین و حقوق دیگران بخصوص فلسطین و لبنان، وزارت جنگ ندارد! این رژیم، در راستای مظلوم نمایی و توجیه تجاوزگری هایش، برای وزارت خانه ای که ماموریتی جز تهاجم و اشغال ندارد، عنوان «وزارت دفاع» را انتخاب کرده و تحت همین عنوان طرح های خود را پیش می برد. بر سر در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، این شعار نقش بسته است:
«بهترین دفاع، حمله است»

آن روز که میرحسین موسوی با تکیه بر تز «بهترین دفاع، حمله است»، احمدی نژاد را محکوم به دروغگویی کرد تا اکاذیب خود را به خورد مردم بدهد، یاد شعار بالا افتادم! حضرات به اصطلاح اصلاح طلب و در اصل فتنه گر، از روز اول دولت دهم، بنا را گذاشتند بر این که احمدی نژاد دروغگوست. دوره احمدی نژاد به پایان رسید و دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد. نه قصد دفاع از کسی را دارم و نه حوصله نقد رفتار چند ماهه دولت جدید در افزایش گرانی، سبد کالا، حذف طرح های گذشته، گسترش چتر امنیتی بر حساب شخصی مردم به بهانه یارانه و … تا قطع یارانه و صرف هزینه آن برای استخر و سونای میلیاردی نهاد ریاست جمهوری و … آن چه این روزها بدجور فکرم را مشغول کرده، دروغگو پروری ای است که حضرات دولت تدبیر و امید رواج داده اند و آنان که یقه می دراندند و دیگران را به دروغگویی متهم می کردند، خندان و شادمان که چند صباحی بر مرکب قدرت سوارند، به روی مبارک خویش نمی آورند!

درخواست از مردم برای ثبت نام درخواست یارانه، چیزی نبود جز اهانتی شدید به شخصیت و شرافت ملت. چیزی بدتر از انداختن کالای بنجل به نام سبد کالا، به دامان ملت! حضرات از مردم خواستند تا صادقانه فرم درخواست یارانه را پر کنند، ولی کم کم بحث این شد که اظهارات شما راستی سنجی خواهد شد و سیستمهای ذی ربط (بخوانید امنیتی، البته در این دولت همه وزارتخانه از جمله بازرگانی و بخصوص کار، ماموریت های امنیتی اطلاعاتی نیز برعهده دارند) کاری کردند که مردم باوجود نیاز به یارانه، به دروغ متوسل شوند و فرم درخواست را آن گونه پر کنند که خدایی ناکرده و گوش دشمن کر! یارانه ای که دولت دهم بدون منت به ملت داد، دولت یازدهم با منت قطع نکند! واقعا این که بسیاری از مردم بالاجبار، صاحب خانه بودن خود را ننوشتند و یا سطح حقوق خود را غیرواقعی اعلام داشتند، گناهش به گردن کیست؟! آیا وادار کردن مردم به اظهارات غیرواقعی، دروغگو پروری عمومی نیست؟!

و جالب تر زمانی بود که حضرات اعلام کردند پیشاپیش حساب بانکی همه ملت را چک کرده و ۱۰ میلیون نفر ثروتمند را شناسایی کرده اند و اگر آنان ثبت نام کنند، یارانه شان قطع خواهد شد! البته باید دید «ثروتمند» از دید دولت تدبیر و امید چه کسانی هستند؟! چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس، در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرد «در بین وزرای دولت تدبیر و امید، هستند کسانی که بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان دارایی دارند.» و مهمتر اینکه تا امروز هیچکدام حاضر به اعلام دارایی های خود نشده اند! حالا باید دید این ۱۰ میلیون ثروتمند چه کسانی هستند! قطعا ۱۰ میلیون وزیر که نداریم! واقعا چه می خواهند بر سر ملت بیاورند؟! و بسیار جالب تر آن که همین حضرات، تا همین امروز از یارانه ای که دولت دهم بدون هرگونه عملیات امنیتی و اطلاعاتی و تحقیر، به حساب همه ملت از جمله همین حضرات واریز کرده، بهره مند شدند!
میلیاردرهایی که تشنه ۴۵ هزارتومان یارانه بودند و هستند!
واقعا دروغگویی بدتر است، یا دروغگو پروری؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
علمدار
سراپا اگر زرد و پژمرده ايم
ولي دل به پاييز نسپرده ايم
چو گلدان خالي لب پنجره
پر از خاطرات ترك خورده ايم

اگر داغ دل بود ما ديده ايم
اگر خون دل بود ما خورده ايم
اگر دل دليل است آورده ايم
اگر داغ شرط است ما برده ايم

اگر دشنه ي دشمنان گردنيم
اگر خنجر دوستان برده ايم


گواهي بخواهيد اينك گواه
همين زخم هايي كه نشمرده ايم
دلي سربلند و سري سر به زير
از اين دست عمري به سر برده ايم//////////////////درودبر مهندس کمال علیپور نماینده شجاع و مردمی یاعلی مدد
feedback
United States
آشنا
واقعا منم برای چنین فرمانداری متاسفم
feedback
Iran, Islamic Republic of
خسرو
در فرهنگ ما این گونه سخن گفتن... چاپلوسی می گویند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ستاره
من هم با حرف های ناشناس موافقم.شما که هی احمدی نژاد می کوبیدین ،حالا چرا دولت تدبیر وامید که در حقیقت دولت .....است را نمی کوبید.احمدی نژاد اشتباهاتی داشت ولی همه ما آدم ها جایزالخطا هستیم .حداقل یه کارمفیدش این بود که بدون منت کارکرد،فقط خیلی خودش کوچک کرد هم تو مجلس ،هم پیش ولی فقیه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
زنبور
بابا شاید میترسه که کسی صندلی رو از زیرش بکشه بیرون
حق داره بنده خدا که چاپلوسی دولت رو بکنه!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصطفی
جناب فرماندار، احداث بیمارستان آیا وظیفه جناب علیپور است یا شماهایی که تحت عنوان نماینده برتر دولت فقط در ساختمان فرمانداری شده اید مسئول تشریفات و پذیرایی دوستان و عزیزانی که از مسیر تهران خسته از راه می رسند و باید در ساختمان فرمانداری شیرگاه به احسن الحال پذیرایی گردند. خوب است زحمتی به خودتان بدهید و زمینی که علیپور بارها بابت احداث بیمارستان تا پای قراردادش رفته است را بازپس گیرید. مطمئن باشید علیپور بیش از شما به حال دیار و منطقه خودش دل می سوزاند و به همین سبب بارها وزیر و معاونینش را به منطقه کشانیده است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
عرض ادب خدمت همه ی عزیزان، ظاهرا پایگاه شما فقط از طرف یک طیف سیاسی بازدید می شود و این برای قضاوت اذهان عمومی کفایت نمی کند با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان این طیف لازم است خدمت آقای ناشناس اعلام کنم استفاده از تعبیر در اصل فتنه گر برای همه طرفداران باصطلاح اصلاحات جالب بنظر نمی رسد همانطور که گفتن این مطلب که اصول گرایی یا در اصل گروه انحرافی سخنی ناصواب است. به یاد داشته باشیم اهل قلم از بزرگانند و روز واقعه باید برای هر سخن و رفتاری ادله ارائه نمایند پس ابتدا خودم و سپس همه عزیزان را برحسب وظیفه به انصاف در برخورد با چالش ها اجتماعی و سیاسی منطقه دعوت می کنم - زنده باشید
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴