تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۲۶۴۸۱
دبیرکل فدراسیون فوتبال از حذف وزیر ورزش در اساسنامه جدید این فدراسیون خبرداد و گفت: اساسنامه به فیفا ارسال و مسائل حل و فصل خواهد شد.
۰
plusresetminus
حذف وزیر ورزش از اساسنامه و ارسال آن به فیفا/ خطر تعلیق فوتبال از بین رفت
به گزارش بلاغ، پس از آنکه فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز ۹ خرداد در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران فرصت یک هفته‌ای را تعیین کرد تا ایرادات موجود در پیش‌نویس اساسنامه این فدراسیون را برطرف کند، هیئت‌رئیسه و مسئولان فدراسیون فوتبال جلسات پرتعدادی را برگزار کردند تا این اصلاحات را انجام دهند.
از این رو سه شنبه هفته گذشته برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال به همراه مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل به محل وزارت ورزش و جوانان رفتند و جلسه‌ای با وزیر ورزش و همین‌طور معاون قهرمانی این وزارتخانه برگزار کردند.

بنا بر اعلام خبرگزاری مهر مسئولان ورزش کشور پس از برگزاری نشست‌های مشورتی به این جمع‌بندی رسیدند که حضور وزیر ورزش و معاونش در مجمع را حذف کنند تا یکی از بزرگترین ایرادهایی که فیفا به اساسنامه گرفته است را برطرف کنند. یکی از دیگر از مواردی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اصلاح شده مربوط به آئین نامه ثبت‌نام برای ریاست و هیئت‌رئیسه فدراسیون است که در اساسنامه ارائه شده سابقه مدیریتی ۱۰ ساله را برای ریاست فدراسیون در نظر گرفته بودند که در اصلاح جدید ۱۰ سال هم حذف شده است.

بر این اساس بازیکنانی که سابقه ملی بالایی دارند اما سابقه مدیریت ندارند هم می‌توانند برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کنند. البته تعداد بازی ملی این بازیکنان باید حدود ۱۰۰ بازی برای تیم ملی کشورشان باشد.

جزئیات اصلاح اساسنامه فدراسیون از زبان نبی
توضیحات تکمیلی درباره اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را دبیر این فدراسیون اعلام کرد. دیروز نبی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: از شهریور سال گذشته گروهی از فیفا روی اساسنامه کار می‌کردند که به موضوعات اساسنامه سال ۱۳۹۰ نظر داشتند. خود من از فروردین امسال در فدراسیون مسئولیت گرفتم به اتفاق همکاران کار را پیگیری کردیم. ظرف کمتر از ۲ ماه توانستیم این بخش را در اساسنامه با پیشنهادی که بعضا از اعضای مجمع گرفتیم انجام بدهیم و جمعبندی این پیشنهادات را ۲۴ اردیبهشت به فیفا دادیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: این مواردی که شهریور سال گذشته پیش آمد مربوط به بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک بخش درباره ارکان مستقل از جمله ارکان قضایی، حسابرسی و انتخاباتی بود. باید این کمیته‌ها را در اساسنامه می‌آوردیم که آوردیم. بخشی هم مربوط به اعضای مجمع بود که در اساسنامه پیشنهادی دیده شده بود. بعدازظهر دیروز(جمعه) اصلاحات مدنظر به فیفا ارسال شد.

وی درباره حضور وزیر در اساسنامه قبلی که با بحث استقلال فدراسیون منافات داشت و حذف این مورد در اساسنامه جدید اظهار کرد: موارد مدنظر فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مشکلی نداریم. در بخش ارکان مستقل هم موارد فیفا را رعایت کردیم. کار سنگینی داشتیم چون تعطیلات زیادی بود و بحث کرونا هم پیش آمد. وزارت ورزش انعطاف به خرج داد و از دوستان تشکر می‌کنم.

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص انتخاب اعضای کمیته‌های قضایی مثل کمیته انضباطی و اخلاق یادآور شد: اعضای این کمیته‌ها را مجمع باید با رای‌گیری انتخاب کند. حتی کمیته حسابرسی هم همین‌طور است.

نبی درخصوص ایجاد تغییرات در شرایط کاندیداهای ریاست فدراسیون تاکید کرد: در بخش اساسنامه و کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، انعطاف خوبی به خرج داده شده است. بعد از بازگشت اساسنامه از فیفا آنرا منتشر می‌کنیم. طبق قانون رفتار کردیم که در تاریخ فدراسیون فوتبال کم سابقه و بی‌سابقه است. اعضای مجمع مشارکت کردند و بخش اعظمی از مواردی که در اساسنامه آوردیم، نظرات اعضای مجمع است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: بعد از ارسال نظرات فیفا، مجمع فدراسیون را برگزار می‌کنیم و اساسنامه مصوب می‌شود. یک ماه زودتر آنرا برای اعضا ارسال می‌کنیم تا نظراتشان را بدانیم. کار خوبی شده و امیدواریم ختم به خیر شود. از اهالی ورزش که در فوتبال مسئولیت دارند خواهش می‌کنم همراهی کنند تا از این مسیر به خوبی و به اتفاق عبور کنیم. داریم یک کار جمعی می‌کنیم و ان شاءالله نتایجش هم خوب باشد.

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال درباره خطر تشکیل کمیته عادی ‌سازی و خطر تعلیق فوتبال تاکید کرد: نگرانی وجود ندارد. این حاشیه‌ها را باید کم کنیم! نبی درخصوص اینکه همواره این کارها در وقت اضافه انجام می‌شود، گفت: دقیقا!
دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین درخصوص احتمال برگزاری مسابقات لیگ برتر ادامه داد: برنامه ما این است که مسابقات را هفته اول تیر شروع کنیم تا باشگاه‌ها زمان بیشتری داشته باشند. البته این تصمیم به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ برمی گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴