تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۲۶۳۸۳
برخی از بازیکنان جوان هندبال ایران برای ادامه فعالیت خود به دنبال حضور در برخی لیگ‌های بی‌کیفیت هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در نشست هیئت رئیسه فدراسیون هندبال، تصمیمات مهمی درباره نحوه حضور بازیکنان در تیم‌های خارجی اتخا شد. براین اساس بازیکنان باید تحت شرایط و شیوه‌نامه خاص و مصوب در هیئت رئیسه جهت حضور در باشگاه‌های خارجی، ایران را ترک کنند. اگر بازیکنان از این شیوه‌نامه تبعیت نکنند و یا باشگاه‌های خارجی آن را نپذیرد اجازه خروج به بازیکنان داده نمی‌شود.
* سیاه و سفید حضور لژیونرها در هندبال
هندبال ایران جز رشته‌هایی است که بیشترین لژیونر را دارد؛ چهر‌ه‌هایی همچون الله‌کرم استکی، سجاد استکی، سعید حیدری‌راد، محسن باباصفری، سید علیرضا موسوی، شاهو نصرتی، پویا نوروزی‌نژاد، سعید برخورداری، امین یوسفی‌نژاد و... از جمله لژیونرهای شاخص هندبال هستند. حضور این نفرات موجب شده تا همیشه اهالی هندبال به کسب موفقیت در رقابت‌های آسیایی امیدوار باشند، اما به گفته رئیس فدراسیون وجود این تعداد لژیونر همچون تیغه دو لبه است.

پاکدل اعتقاد دارد که داشتن تعداد زیادی لژیونر هم مفید است و هم می‌توان ضربه‌هایی به تیم ملی بزند. نکته مثبت این ماجرا بالا رفتن سطح کیفی بازیکنان است و از جمله نکات منفی آن می‌توان به عدم حضور بلندمدت آنها در تمرینات تیم ملی اشاره کرد. در سال‌های گذشته تیم ملی هندبال کشورمان در رویدادهای مهم از جمله بازی‌های آسیایی، انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا به دلیل در اختیار نداشتن لژیونرها در اردوها و مسابقات، با مشکلات زیادی روبه‌رو شد.
* چوب حراج به ستاره‌های نوظهور
مشکل جدیدی که در هندبال ایران به وجود آمده این است که ستاره‌های نوظهور و جوان با کمترین مبالغ به فکر حضور در لیگ‌های بی‌کیفیت هستند. از سال 2010 تاکنون تیم‌های برتر اروپا از چند کشور خاص بوده اند که نشان می‌دهد سطح لیگ کدام کشورها بالا است، اما این روزها تیم‌هایی از کشورهایی همچون پرتغال به دنبال جذب بازیکنان ایرانی هستند. با توجه به اوضاع اقتصادی در جهان، بازیکنان جوان تصمیم می‌گیرند ایران را ترک کرده و به کشورهای دیگر بروند، اما غافل از اینکه مبلغ پیشنهادی تیم‌های اروپایی هم چندان ایده‌آل نیست.

اخیراً تیمی از لیگ پرتغال به چند بازیکن ایرانی پیشنهاد عقد قرارداد داده و مبلغ پیشنهادی آنها هم حدود ماهی 2 هزار دلار است. در شرایطی که تیم هایی همچون مس کرمان، سپاهان و ذوب‌آهن یک بار دیگر با قدرت به لیگ هندبال ایران بازگشته‌اند و درحال جذب بازیکن هستند با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسیدکه مبلغ همین تیم‌های داخلی برای ستاره‌های نوظهور هندبال ایران اگر بیشتر از تیم‌های اروپایی نباشد، کمتر هم نیست.
* صدور ITC نامحدود کارها را خراب می‌کرد
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شیوه‌نامه جدید و مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، گفت: متاسفانه در گذشته ITC به صورت نامحدود برای بازیکنان صادر می‌شد و این یعنی فدراسیون هیچ اختیاری درمورد بازیکن خود ندارد. در همین راستا بارها شاهد بودیم که باشگاه‌ها با حضور بازیکنان در اردوهای تیم‌های ملی مخالفت می‌کردند.

فدراسیون هندبال برای جلوگیری از ادامه این روند تصمیم گرفت تا شیوه‌نامه‌ای را تصویب کند که تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مختلف کمترین آسیب را از این نظر ببیند. ضمن اینکه حضور جوانان پراستعداد هندبال ایران در لیگ‌های نامعتبر موجب از بین رفتن کیفیت آنها و در نهایت آسیب زدن به تیم ملی هم می‌شود. پیش‌بینی می شود طی روزهای آینده شیوه‌نامه مدنظر فدراسیون‌نشین‌ها تکمیل و تصویب شود. پس از آن همه بازیکنان ملزم هستند تا براساس این شیوه‌نامه برای ادامه فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴