کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخورداری: هندبال ملی ایران خوب نبوده است

11 خرداد 1399 ساعت 10:50

لژیونر هندبال ایران گفت: برای دو فصل با گوادالاراخا قرارداد دارم اما پیشنهاد دیگری هم هست که روی آن‌ها فکر می‌کنم.



به گزارش بلاغ، سعید برخورداری در گفت و گو ، در مورد اتمام لیگ هندبال اسپانیا گفت: بعد از شیوع کرونا لیگ تمام شد و بارسلونا قهرمان این دوره معرفی شد. رده‌بندی سایر تیم‌ها هم طبق نتایج آخرین هفته مشخص شد. تیم ما یعنی گوادالاراخا در رده هفتم ایستاد. این بهترین نتیجه تیم ما در تاریخ لالیگا بوده است.
وی در خصوص حضورش در بین ۱۰ دروازه‌بان برتر لیگ اسپانیا گفت: نهمین دروازه‌بان به لحاظ تعداد سیو و دومین به لحاظ درصد سیو معرفی شدم. دومین سال حضور به عنوان لژیونر را پشت سر گذاشتم. سال گذشته یک سطح پایین تر بازی کردم و امسال در لالیگا بودم. شرایطم در این سال از آنچه که فکرش را می‌کردم خیلی بهتر شد. فکر نمی‌کردم این آمار و این عملکرد را داشته باشم.
دروازه‌بان تیم ملی هندبال افزود: مهار شوت‌ها برای دروازه‌بان خیلی اهمیت داد، مهم است که دروازه‌بان چند درصد از توپ‌هایی که به سمت دروازه می‌آید را سیو کند. یکی از دلایلی که تیم‌ها برای فصل بعد به من پیشنها دادند فکر می‌کنم همین عملکردم باشد. سطح این لیگ قابل بالا است و وقتی در این چنین لیگی عملکرد خوبی داشته باشی ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار می‌گیری و رسانه‌ها به این موفقیت می‌پردازند. امیدوارم ایران هم بازیکنان بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند.
وی در ادامه در خصوص پیشنهاد های فصل آینده‌اش گفت: برای دو فصل با تیم گوادالاراخا قرارداد دارم اما چندتا پیشنهاد داشتم که روی آن‌ها فکر می‌کنم. باید با باشگاه در مورد رقم قرارداد فصل آینده مذاکره کنم. پیشنهادهای اصلی من از تیم دوم لالیگای اسپانیا، یکی از تیم‌های بوندسلیگا و تیم‌های قطری است. اکنون با باشگاه روی رقم قرارداد مذاکره می‌کنیم. هر تیمی که به نفع آینده‌ام باشد را انتخاب خواهم کرد.
عضو تیم گوادالاراخا در خصوص آغاز فصل بعدی لیگ اسپانیا با توجه به شیوع کرونا گفت: تمریناتمان از اول جولای (۱۰ تیرماه) شروع خواهد شد. فعلا چیزی که به ما اعلام کرده اند همین است اما ممکن است به خاطر کرونا شرایط تغییر کند. ولی تاریخ دقیق هنوز مشخص نیست.
دروازه‌بان تیم ملی هندبال در خصوص صدور ATC محدود برای بازیکنان که اخیرا فدراسیون هندبال در خصوص آن تصمیماتی را گرفته است، گفت: در جریان این موصوع نیستم و به همین دلیل نمی‌توانم نظر خاصی بدهم. نمی‌دانم دقیقا فدراسیون چه می‌خواهد انجام دهد اما طبق چیزی که اکنون می‌شنوم فکر کنم تنها فدراسیون ما باشد که این کار را انجام می‌دهد. در همه دنیا ترانسفر شدن و حضور لژیونر در کشورهای دیگر آزادانه است. فدراسیون سایر کشورها به بازیکنانشان کمک می‌کنند تا بتوانند در کشورهای صاحب هندبال بازی کنند. فکر می‌کنم اگر قرار است این کار از سوی فدراسیون انجام شود باید بیشتر روی این قضیه تفکر شود.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سطح تیم‌هایی که برخی از لژیونرهای ایرانی در آن مشغول هستند بالا نیست، افزود: در مورد بازیکنانی که در لیگ اسپانیا، لیگ فرانسه، بوندسلیگای آلمان و چمپیونز لیگ اروپا بازی می‌کنند باید بگویم سطحش مشخص است و نیاز ندارد کسی در موردش نظر دهد. اسپانیا قهرمان دنیا و اروپا است و سطح ورزشش نه تنها در هندبال بلکه در همه رشته‌ها در دنیا مشخص است. باید دید مشخصا منظورشان چیست. به هر حال آن‌هایی که در کشورهای صاحب هندبال بازی می‌کنند، سطح‌شان مشخص است و حرفی نیست.
وی افزود: از طرفی وقتی بازیکنان می‌بینند شرایط به لحاظ مالی و همچنین به لحاظ گرفتن حق قرارداد فراهم نیست تمایل دارند در هر سطحی بیرون از ایران بازی کنند. این موضوع منطقی هم هست. اگر شرایط در ایران فراهم باشد بازیکن ترجیح می‌دهد در کشور خودش بازی کند اما من می‌دانم برخی از تیم‌ها مبالغ قراردادی بازیکنان را حتی پرداخت نمی‌کنند.
وی گفت: امیدوارم هندبال ایران در آینده شرایط بهتری داشته باشد. آینده نه من بلکه همه هندبالی‌ها بهتر شود و بتوانیم پرچم ایران را بالا نگه داریم. متاسفانه هندبال ما در این سال‌ها نتوانسته در سطح ملی خوب باشد. شاید این ایراد از سوی فدراسیون هندبال هم باشد ولی به هرحال بازیکنان زحمت خود را کشیده‌اند.
 


کد مطلب: 425531

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425531/برخورداری-هندبال-ملی-ایران-خوب-نبوده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com